Ultrafeldolgozott = Ultragond?
Az Innova Market Insights legújabb kutatása szerint az észak-amerikai fogyasztók mindössze 36%-a korlátozza tudatosan étkezésében az egészségtelennek tartott összetevőket.
A cikk a Trade magazin 2025/10. lapszámában olvasható.
Bár a közbeszédben egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az ultrafeldolgozott élelmiszerek és bizonyos adalékanyagok, a vásárlási döntéseket továbbra is elsősorban az ár és az íz határozza meg. A megkérdezettek 41%-a éppen ezek miatt választja az ultrafeldolgozottat.
A kutatás azt is feltárta, hogy a fogyasztók nem mindig értik pontosan, mit jelent a „feldolgozott” vagy „természetes” jelző, és sokan nem is ellenőrzik a csomagoláson feltüntetett összetevőlistát. Lu Ann Williams, az Innova globális kutatási igazgatója szerint a „démonizált” alapanyagok jelenléte nem elsődleges szempont, pedig a döntéshozók és a szabályozó hatóságok egyre gyakrabban veszik célba a vitatott összetevőket, mint például a magolajok, mesterséges színezékek és édesítőszerek.
Kapcsolódó cikkeink
Tálcán kínált trófeák
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kolbászok, szalámik, taktikák
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Vészek borzolják a baromfit
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Túl a kenyéren – Globális frontvonalak az alapélelmiszer-piacon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kisüzemi söreink
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ismét Kelemen Roland nyerte a Bocuse d’Or magyar döntőjét
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >