Ultrafeldolgozott = Ultragond?
Az Innova Market Insights legújabb kutatása szerint az észak-amerikai fogyasztók mindössze 36%-a korlátozza tudatosan étkezésében az egészségtelennek tartott összetevőket.
A cikk a Trade magazin 2025/10. lapszámában olvasható.
Bár a közbeszédben egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az ultrafeldolgozott élelmiszerek és bizonyos adalékanyagok, a vásárlási döntéseket továbbra is elsősorban az ár és az íz határozza meg. A megkérdezettek 41%-a éppen ezek miatt választja az ultrafeldolgozottat.
A kutatás azt is feltárta, hogy a fogyasztók nem mindig értik pontosan, mit jelent a „feldolgozott” vagy „természetes” jelző, és sokan nem is ellenőrzik a csomagoláson feltüntetett összetevőlistát. Lu Ann Williams, az Innova globális kutatási igazgatója szerint a „démonizált” alapanyagok jelenléte nem elsődleges szempont, pedig a döntéshozók és a szabályozó hatóságok egyre gyakrabban veszik célba a vitatott összetevőket, mint például a magolajok, mesterséges színezékek és édesítőszerek.
Kapcsolódó cikkeink
Friss kutatás: A magyarok szerint ezek a karácsony elengedhetetlen részei
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Körkörös.hu: Száz év múlva is műanyag boríthatja az óceán felszínét
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Uniós adó jöhet az ultrafeldolgozott élelmiszerekre és az alkoholos üdítőkre – készül az EU első kardiovaszkuláris akcióterve
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hiába a látogatói csúcsok, kevesebbet kerestek idén a food truckosok
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Így juthatunk ajándék sörökhöz Budapest legtrendibb helyein
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A brit Cider Salon következő állomása Pécs
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
