Ukrán liszt zúdul a világpiacra
A lisztexport folyamatos növelését tervezi Ukrajna a következő években. Már tavaly is rekordmennyiségű, 257,5 ezer tonna lisztet exportáltak, de nem tartják kizártnak, hogy félmillió tonnára növelik az éves kivitelt.
A gabona világpiaca folyamatosan változik, ugyanakkor egyre nagyobb szerepe van a malomiparnak és a lisztnek. Ez pedig lehetőség ad arra, hogy Ukrajna diverzifikálja a kockázatot és növeljük a profitját – jelentette ki Rodion Rybchinsky, az ukrán malomszövetség elnöke.
A liszt Ukrajna stratégiai terméke. Az elmúlt öt év mindegyikében az ukrán malmok folyamatosan növelték az export mennyiségét és új piacokra törtek be, miközben a hazai fogyasztás nem változott.
Az amerikai mezőgazdasági minisztérium (USDA) adatai szerint 2015-ben Ukrajna már a világ tíz legnagyobb búzatermelője között szerepelt a világtermelés négy százalékával. A búza éves termésátlaga 23,6 millió tonna, míg a belpiaci fogyasztás átlaga 12,2 millió tonnát tesz ki.
Mindehhez Rodion Rybchinsky hozzá tette, hogy a közel ezer ukrán malom együttesen évi 3,2 millió tonna liszt előállítására képes. Tavaly az évtized eddigi legnagyobb mennyiségét, 257,5 ezer tonna lisztet exportált az ország, amely idén 300 ezer, jövőre pedig 350 ezer tonna kivitelét tervezi. A helyi malomszövetség szerint a jelenlegi kapacitásokkal is évi félmillió tonnára növelhető az éves lisztkivitel. (blog.syngenta.hu, agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a nyerstej exportja
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Újra reflektorfényben a nyúlhús: lendületben a hazai fogyasztás, de továbbra is az export a húzóerő
A kétezres évektől kezdve alapjaiban alakult át a hazai nyúltenyésztés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >