Ukrán liszt zúdul a világpiacra
A lisztexport folyamatos növelését tervezi Ukrajna a következő években. Már tavaly is rekordmennyiségű, 257,5 ezer tonna lisztet exportáltak, de nem tartják kizártnak, hogy félmillió tonnára növelik az éves kivitelt.
A gabona világpiaca folyamatosan változik, ugyanakkor egyre nagyobb szerepe van a malomiparnak és a lisztnek. Ez pedig lehetőség ad arra, hogy Ukrajna diverzifikálja a kockázatot és növeljük a profitját – jelentette ki Rodion Rybchinsky, az ukrán malomszövetség elnöke.
A liszt Ukrajna stratégiai terméke. Az elmúlt öt év mindegyikében az ukrán malmok folyamatosan növelték az export mennyiségét és új piacokra törtek be, miközben a hazai fogyasztás nem változott.
Az amerikai mezőgazdasági minisztérium (USDA) adatai szerint 2015-ben Ukrajna már a világ tíz legnagyobb búzatermelője között szerepelt a világtermelés négy százalékával. A búza éves termésátlaga 23,6 millió tonna, míg a belpiaci fogyasztás átlaga 12,2 millió tonnát tesz ki.
Mindehhez Rodion Rybchinsky hozzá tette, hogy a közel ezer ukrán malom együttesen évi 3,2 millió tonna liszt előállítására képes. Tavaly az évtized eddigi legnagyobb mennyiségét, 257,5 ezer tonna lisztet exportált az ország, amely idén 300 ezer, jövőre pedig 350 ezer tonna kivitelét tervezi. A helyi malomszövetség szerint a jelenlegi kapacitásokkal is évi félmillió tonnára növelhető az éves lisztkivitel. (blog.syngenta.hu, agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek és az alkoholmentes italok árának csökkenése lassult Ukrajnában
Ukrajnában 4,8 százalékra, idén a legmagasabb szintre gyorsult a fogyasztói…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszerek, italok, dohány kivitelének volumene 35 százalékkal, míg a behozatalé 10 százalékkal lett nagyobb
2024. áprilisban a kivitel volumene 13, a behozatalé 2,5 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 5,1 százalékkal alacsonyabbak voltak, mint egy éve
2024. májusban az ipari termelői árak átlagosan 0,2 százalékkal alacsonyabbak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >