Ukrajna importtilalmat vetett ki az orosz vodkára és dohányárura
Több mint hetven orosz termékfajtát vont beviteli tilalom alá az ukrán kormány szerdai kijevi ülésén – jelentette be Arszenyij Jacenyuk miniszterelnök.
A kabinet döntésével a január 10-től már embargó alá vett, mintegy 30 termék listáját bővítette ki. A kormányfő megfogalmazása szerint ez Kijev válaszlépése az Oroszországi Föderáció gazdasági agressziójára. „A továbbiakban is megvédjük belső piacunkat” – tette hozzá.
Az év elejétől Oroszország kiterjesztette Ukrajnára a nyugati országokat sújtó élelmiszerembargót válaszként arra, hogy január 1-jétől életbe lépett a szabadkereskedelmi megállapodás az Európai Unió és Kijev között, ami után vámmentesen juthatnak Ukrajnába az uniós országokból származó termékek. Emellett Vlagyimir Putyin orosz elnök decemberben rendeletet adott ki, amellyel kizárták Ukrajnát a volt szovjet köztársaságokat tömörítő szabadkereskedelmi övezetből, vagyis az embargó alá nem eső, Ukrajna területéről érkező árukat a jövő év kezdetétől vámkötelesekké tették.
Válaszlépésként Kijev szintén beviteli tilalom alá vett több orosz termékfajtát, egyes élelmiszereket, vodkát, dohányárut, vegyipari termékeket és vasúti berendezéseket. Az embargó alá nem vont termékeket pedig vámkötelessé tette 1,5-19 százalék közötti mértékben.
Natalja Mikolszka gazdaságfejlesztési és kereskedelmi miniszterhelyettes tájékoztatása szerint a kibővített listára most egyes zöldségek, szószok, kechupok, halak és édesipari termékek is felkerültek. (Kovács Andrea, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még szigorúbb szabályok vonatkoznak az ukrán méz, tojás és baromfi importjára
Az Európai Parlament szigorította az Ukrajnából érkező agrártermékek importját, kiterjesztve…
Tovább olvasom >Ukrán szaktárca: Kijev kész korlátozni az EU-ba irányuló ukrán élelmiszerexportot
Ukrajna kész elfogadni a kereskedelmi korlátozásokat az Európai Unióval, hogy…
Tovább olvasom >Eladja a Danone oroszországi tevékenységét
A Danone állítólag a Vamin Tatarstan helyi tejipari csoportnak adja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >