Újratölthető üvegekben kezd bort kínálni az Edeka Südwest
Németországban elsőként vezet be az Edeka Südwest többször használható boros üvegeket kínálatába, amivel igyekszik a hulladéktermelést csökkenteni. A 750 ml-es, akár 50-szer újratölthető üvegek betétdíja 25 cent.

Fotó: Wein-Mehrweg eG
A projekt indulásakor 37 különböző bor érhető majd el újratölthető üvegekben, elsősorban az Edeka Südwest Württemberg régióban működő üzleteiben – számolt be a Lebensmittelpraxis. Az Edeka Südwest ezzel úttörő szerepet vállal a fenntartható borcsomagolás terén a német élelmiszer-kiskereskedelemben.
A Wein-Mehrweg szövetkezet 2023 márciusában mutatta be az újratölthető borosüvegeket a ProWein szakvásáron, de a piacra lépés késett, mivel hiányzott a megfelelő, 6 palackos rekesz. Azóta ezt is kifejlesztették, újrahasznosított anyagokból, a bad wurzachi Oberland MV gyártóval együttműködve.
A többször használható üvegek akár 50 alkalommal is újratölthetők, ami jelentős erőforrás- és energia-megtakarítást eredményez, valamint mérsékli a hulladéktermelést. Werner Bender, a Wein-Mehrweg elnöke szerint a német borágazat számára kulcsfontosságú a szupermarketekbe történő belépés, mivel az élelmiszer-kiskereskedelem adja a borforgalom kétharmadát. Az újratölthető üvegek várhatóan elsősorban Baden-Württembergben terjednek el, de a bevezetés sikere esetén a vállalat más régiókban is elérhetővé teszi azokat.
Időközben, az Edeka Südwest mellett egy másik nagy országos élelmiszerlánc is jelezte, hogy hamarosan elkezdi a 0,75 literes újratölthető borosüvegek forgalmazását.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >Újrahasználható kozmetikai csomagolásokkal kísérletezik a Kneipp
A testápolási és wellness termékeket gyártó Kneipp 2025 júliusától kísérleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >