Újratölthető üvegekben kezd bort kínálni az Edeka Südwest
Németországban elsőként vezet be az Edeka Südwest többször használható boros üvegeket kínálatába, amivel igyekszik a hulladéktermelést csökkenteni. A 750 ml-es, akár 50-szer újratölthető üvegek betétdíja 25 cent.
A projekt indulásakor 37 különböző bor érhető majd el újratölthető üvegekben, elsősorban az Edeka Südwest Württemberg régióban működő üzleteiben – számolt be a Lebensmittelpraxis. Az Edeka Südwest ezzel úttörő szerepet vállal a fenntartható borcsomagolás terén a német élelmiszer-kiskereskedelemben.
A Wein-Mehrweg szövetkezet 2023 márciusában mutatta be az újratölthető borosüvegeket a ProWein szakvásáron, de a piacra lépés késett, mivel hiányzott a megfelelő, 6 palackos rekesz. Azóta ezt is kifejlesztették, újrahasznosított anyagokból, a bad wurzachi Oberland MV gyártóval együttműködve.
A többször használható üvegek akár 50 alkalommal is újratölthetők, ami jelentős erőforrás- és energia-megtakarítást eredményez, valamint mérsékli a hulladéktermelést. Werner Bender, a Wein-Mehrweg elnöke szerint a német borágazat számára kulcsfontosságú a szupermarketekbe történő belépés, mivel az élelmiszer-kiskereskedelem adja a borforgalom kétharmadát. Az újratölthető üvegek várhatóan elsősorban Baden-Württembergben terjednek el, de a bevezetés sikere esetén a vállalat más régiókban is elérhetővé teszi azokat.
Időközben, az Edeka Südwest mellett egy másik nagy országos élelmiszerlánc is jelezte, hogy hamarosan elkezdi a 0,75 literes újratölthető borosüvegek forgalmazását.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Az innovációnak és a tudásátadásnak a fenntarthatóság növelésében is komoly szerepe
Szükséges az agráriumban a modern technológiák és a fenntartható gyakorlatok…
Tovább olvasom >Torinót választották az intelligens turizmus európai fővárosának
Az olaszországi Torino viselheti a Turizmus Intelligens Európai Fővárosa címet…
Tovább olvasom >ENVIRONTEC fenntarthatóság és innováció
Sikeresen zárult az ENVIRONTEC powered by ÖKOINDUSTRIA szakkiállítás, amely három…
Tovább olvasom >További cikkeink
A siker titka a kreativitás…
…erre szavaztak a Superbrands díjasok a díjátadó gála rögtönzött minifelmérésében.…
Tovább olvasom >Globális befektető csatlakozik a PortfoLion lengyel befektetéséhez
8,5 millió eurós befektetési kört zárt a PortfoLion Capital Partners…
Tovább olvasom >Új ügyvezető igazgató a Coca-Cola HBC Magyarország élén
Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot…
Tovább olvasom >