Újranyitott Budapest legendás kávéháza
A koronavírusjárvány drámai módon érintette a vendéglátóipart, számos étterem és kávéház volt kénytelen bezárni a kötelező lezárások és a gazdasági nehézségek miatt. Ennek következtében a vendéglátóipar 2020-ban jelentős visszaesést tapasztalt, ami a következő években is éreztette hatását. Azonban 2022-ben kezdett újjáéledni az iparág, számos ikonikus hely, például a Gundel Étterem és a Centrál Kávéház is újból megnyitotta kapuit.
A Centrál Kávéház, amely 1887 óta szolgálja ki a budapesti és a külföldi vendégeket, 2022. április 11-én nyitotta újra ajtaját. Az új étlap bemutatója alkalmából a Pénzcentrum az étterem egyik vezetőjével, Tóth Gáborral beszélgetett, aki üzlettársával, Gácsi Gergővel közösen vezeti a kávéházat. Tóth elmondta, hogy a kávéház fokozatosan visszanyerte a budapesti törzsközönség szimpátiáját, és a külföldi turisták körében is egyre népszerűbb lett. Az újranyitás óta a Centrál ismét nagykávéházként működik, reggel 9 és 10 óra között nyitva tartva.
Az étlap kialakítása során a kávéház vezetése a hagyományos magyar ételeket és a modern bisztró stílust kombinálta. A klasszikus ételek, mint a csirkepaprikás, a gulyás és az eggs benedict mellett progresszív, egyedi ételeket is kínálnak. Az étlap tartalmaz egy gazdag reggeli- és brunchkínálatot, valamint egész napos leveseket, főételeket és snackeket. A kávéház italmenüjét is újragondolták, kiegészítve néhány modern csavarral a klasszikus koktélokban és kávékban.
A vendéglátóiparban továbbra is jelentős kihívást jelent a munkaerőhiány. A Centrál Kávéház jelenleg 7 felszolgálóval és 4 pultossal működik, de tervezik a bővítést a nyári terasznyitás előtt. Tóth Gábor szerint a munkaerőpiac helyzete most egy kicsit könnyebb, de a megfelelő személyzet megtalálása továbbra is kihívást jelent. A felszolgálók toborzásában a 30-40-es korosztályra fókuszálnak, hogy színesebbé tegyék a csapatot, és minden korcsoportot képviseljenek.
A kávéház vendégköre 70-80 százalékban külföldiekből áll, de a magyarok is szívesen látogatják, főként a vasárnapi brunch-ok alkalmával. Az átlagos kosárérték körülbelül 15 ezer forint, ami a gazdag étlapnak és a széles italválasztéknak köszönhető.
A Centrál Kávéház újjáéledése jó példa arra, hogy a vendéglátóiparban a nehézségek ellenére is van lehetőség a megújulásra és a sikerre. A kihívások leküzdése kreatív megoldásokat és kitartást igényel, de a történelmi kávéház újraéledése bizonyítja, hogy a vendéglátóipar képes talpra állni és alkalmazkodni a változó körülményekhez.
Kapcsolódó cikkeink
Újra kinyit a Novotel Budapest Centrum
Felújítását követően július közepén újra kinyit a négycsillagos Novotel Budapest…
Tovább olvasom >Újranyitja a Nestlé nyugat-ukrajnai üzemeit és raktárait
A Nestlé úgy öntött, rövid bezárás után újra kinyitja közép-…
Tovább olvasom >Ismét belép a görög piacra a Carrefour
Tíz évnyi szünet után újra megjelenik Görögországban a francia retailer.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >