Újrahasznosítható poharakra cseréli automatáiban a műanyagpoharakat a Coca-Cola HBC Magyarország
Kivonja a magyar piacról az egyszerhasználatos műanyagpoharait a Coca-Cola HBC Magyarország. A jellemzően kávé- és egyéb melegital-automatákban használt poharakat teljes egészében újrahasznosítható papírpohárra cserélik le a vállalat országszerte mintegy 1000 melegital automatájában – közölte hétfőn a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel (MOME) közös közleményében.

Újrahasznosítható papírpoharakkal csökkenti műanyagfelhasználását a Coca-Cola
A tájékoztatás szerint a főként munkahelyi környezetben, oktatási intézményekben, nagyáruházak előtereiben, közlekedési csomópontokban és egészségügyi intézményekben lévő automaták a tervek szerint 2022 első félévére kizárólag 100 százalékban újrahasznosítható papírból készült pohárban adják majd az italokat a fogyasztóknak.
A vállalat ezzel a lépéssel, az évente milliós nagyságrendben felhasznált poharak kiváltásával 25-30 tonnával kevesebb műanyagot használ fel – írják a közleményben.
A közös közlemény szerint a pohárcsere látványos és figyelemfelkeltő lesz, miután a Coca-Cola HBC Magyarország „Az én kávém, a mi bolygónk” elnevezéssel grafikai pályázatot hirdetett a MOME-val együttműködésben az egyetem hallgatóinak.
A cél, hogy az új papírpohár olyan külsőt kapjon, amely támogatja a fogyasztói tudatosságot, felhívja a figyelmet a hulladék körforgásban tartásának fontosságára, így ösztönözi a papírpohár újrahasznosítását.
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 615 millió fogyasztót kiszolgáló és 28 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat 1050 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13 000 embernek biztosít munkát.
A Coca-Cola HBC Magyarország eddig 125 milliárd forintot fektetett be Magyarországon. A társaság termékeit 26 országba exportálja. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok majdnem kétharmadát belföldi szállítók biztosítják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hagyomány és innováció: így marad versenyben a Nádudvari az élelmiszerpiacon
A mai élelmiszerpiacon nem elég pusztán jó minőséget kínálni –…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Júliusban a zöldebb fogyasztói döntésekért kampányol az Auchan
Az Auchan Magyarország 2025-ben is csatlakozik a globális Műanyagmentes július…
Tovább olvasom >Az NKFH országos olívaolaj razziát indít az élelmiszerhamisítás visszaszorítása érdekében
A fogyasztók egészségének védelme és az élelmiszerhamisítás visszaszorítása érdekében a…
Tovább olvasom >Fiatalok az agrár-élelmezési szektorban a FAO kutatása szerint
„A fiatalok helyzete az agrár-élelmezési rendszerekben” címmel tette közzé ma az…
Tovább olvasom >