Újrahasznosítható poharakra cseréli automatáiban a műanyagpoharakat a Coca-Cola HBC Magyarország
Kivonja a magyar piacról az egyszerhasználatos műanyagpoharait a Coca-Cola HBC Magyarország. A jellemzően kávé- és egyéb melegital-automatákban használt poharakat teljes egészében újrahasznosítható papírpohárra cserélik le a vállalat országszerte mintegy 1000 melegital automatájában – közölte hétfőn a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel (MOME) közös közleményében.
A tájékoztatás szerint a főként munkahelyi környezetben, oktatási intézményekben, nagyáruházak előtereiben, közlekedési csomópontokban és egészségügyi intézményekben lévő automaták a tervek szerint 2022 első félévére kizárólag 100 százalékban újrahasznosítható papírból készült pohárban adják majd az italokat a fogyasztóknak.
A vállalat ezzel a lépéssel, az évente milliós nagyságrendben felhasznált poharak kiváltásával 25-30 tonnával kevesebb műanyagot használ fel – írják a közleményben.
A közös közlemény szerint a pohárcsere látványos és figyelemfelkeltő lesz, miután a Coca-Cola HBC Magyarország „Az én kávém, a mi bolygónk” elnevezéssel grafikai pályázatot hirdetett a MOME-val együttműködésben az egyetem hallgatóinak.
A cél, hogy az új papírpohár olyan külsőt kapjon, amely támogatja a fogyasztói tudatosságot, felhívja a figyelmet a hulladék körforgásban tartásának fontosságára, így ösztönözi a papírpohár újrahasznosítását.
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 615 millió fogyasztót kiszolgáló és 28 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat 1050 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13 000 embernek biztosít munkát.
A Coca-Cola HBC Magyarország eddig 125 milliárd forintot fektetett be Magyarországon. A társaság termékeit 26 országba exportálja. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok majdnem kétharmadát belföldi szállítók biztosítják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Gyermelyi új reklámfilmje
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött…
Tovább olvasom >Citrusos frissesség és fűszeres elegancia: a Monotheme új illatai megérkeztek Magyarországra
A világhírű Monotheme olasz parfümmárka két termékcsaládja – a citrusos…
Tovább olvasom >Nemzetközi szintre lép a Balogh Petya által fémjelzett STRT portfóliójába idén bekerülő karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint…
Tovább olvasom >