Újrahasznosítható poharakra cseréli automatáiban a műanyagpoharakat a Coca-Cola HBC Magyarország
Kivonja a magyar piacról az egyszerhasználatos műanyagpoharait a Coca-Cola HBC Magyarország. A jellemzően kávé- és egyéb melegital-automatákban használt poharakat teljes egészében újrahasznosítható papírpohárra cserélik le a vállalat országszerte mintegy 1000 melegital automatájában – közölte hétfőn a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel (MOME) közös közleményében.

Újrahasznosítható papírpoharakkal csökkenti műanyagfelhasználását a Coca-Cola
A tájékoztatás szerint a főként munkahelyi környezetben, oktatási intézményekben, nagyáruházak előtereiben, közlekedési csomópontokban és egészségügyi intézményekben lévő automaták a tervek szerint 2022 első félévére kizárólag 100 százalékban újrahasznosítható papírból készült pohárban adják majd az italokat a fogyasztóknak.
A vállalat ezzel a lépéssel, az évente milliós nagyságrendben felhasznált poharak kiváltásával 25-30 tonnával kevesebb műanyagot használ fel – írják a közleményben.
A közös közlemény szerint a pohárcsere látványos és figyelemfelkeltő lesz, miután a Coca-Cola HBC Magyarország „Az én kávém, a mi bolygónk” elnevezéssel grafikai pályázatot hirdetett a MOME-val együttműködésben az egyetem hallgatóinak.
A cél, hogy az új papírpohár olyan külsőt kapjon, amely támogatja a fogyasztói tudatosságot, felhívja a figyelmet a hulladék körforgásban tartásának fontosságára, így ösztönözi a papírpohár újrahasznosítását.
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 615 millió fogyasztót kiszolgáló és 28 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat 1050 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13 000 embernek biztosít munkát.
A Coca-Cola HBC Magyarország eddig 125 milliárd forintot fektetett be Magyarországon. A társaság termékeit 26 országba exportálja. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok majdnem kétharmadát belföldi szállítók biztosítják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Innováció és összefogás: a Borsodi fenntarthatósági útja 2024-ben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Számlás vásárlás és digitális fizetések: így változnak a magyarok fizetési szokásai
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A magyar kormány elkötelezetten támogatja a fiatal gazdákat és az agrárium fejlődését
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
8 év, 200 000 vendégéjszaka: jubilál az ALDI Utazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Nekünk az étel a mindenünk” – üzeni a Tesco kiváló alapanyagokra fókuszáló új kampánya
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A dietetikusok szerint itt az ideje a tudatosabb fehérjefogyasztásnak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >