Újrahasznosítási forradalom a Vöslauernél
A Vöslauer Ausztria piacvezető márkájaként felelősséggel tartozik a környezetért és a fenntarthatóságért. Több szempontból is úttörőnek tekinthető a Vöslauer az újrahasznosítás területén.
A hulladékmennyiség csökkentése és az újrahasznosítás témája mindenkit érintő, kiemelten fontos terület. Míg sok országban csak az EU szigorodó műanyag-stratégiája kényszeríti rá a gyártókat a csomagolóanyagok újragondolására, a Vöslauer már mintegy 15 évvel ezelőtt intenzíven kezdett foglalkozni az újrahasznosítással.
A Vöslauer ásványvíz már Magyarországon is 100%-ban újrahasznosított PET-palackokkal van jelen a piacon. Az átállás 2019 áprilisában kezdődött. Büszkék vagyunk rá, hogy 2020 márciusától már minden műanyag palackos Vöslauer termék 100%-ban rePET-palackban kapható.
Miért újrahasznosítási forradalom?
2018 augusztusában a Vöslauer az EU 50 környezettudatos vállalatának egyikeként hozzájárult az EU műanyag-stratégiájához, és önkéntesen elkötelezte magát az újrahasznosított anyagoknak a palackgyártásban való nagyobb felhasználása mellett. A 100% rePET-palackok bevezetésénél fontos kiemelni, hogy a váltás előtt is minden egyes Vöslauer termék minimum 60%-ban rePET-alapanyagból készült. A 2019–2020-as időszakban jelentős, közel 40%-os javulással elértük a 100%-ot. Többek között ennek az újításnak is köszönhetően a Vöslauer 2020 februárja óta 100%-ban CO2-semleges vállalat. Akár megújuló energiával, akár nagyobb energiahatékonysággal vagy újrahasznosított anyagok alkalmazásával: elértük, hogy a teljes értékteremtési lánc karbonlábnyoma következetesen csökken. (x)
Kapcsolódó cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >MLSZKSZ: Új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés
Július 31-én megjelent az Energiaügyi Miniszter 18/2025. (VII. 31.) számú…
Tovább olvasom >Megvannak a Fenntarthatóság szimbóluma idei díjazottjai
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elemi erők találkoznak a jubileumi MVM ZENERGIA koncerten a Papp László Budapest Sportarénában
Egyedülálló zenei és vizuális élménnyel várja a művészet kedvelőit a…
Tovább olvasom >Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Kik festik a jövő otthonait?
Miközben a lakásfelújítási hullám új lendületet ad az építőiparnak, csendben…
Tovább olvasom >