Újrahasznosítási forradalom a Vöslauernél
A Vöslauer Ausztria piacvezető márkájaként felelősséggel tartozik a környezetért és a fenntarthatóságért. Több szempontból is úttörőnek tekinthető a Vöslauer az újrahasznosítás területén.
A hulladékmennyiség csökkentése és az újrahasznosítás témája mindenkit érintő, kiemelten fontos terület. Míg sok országban csak az EU szigorodó műanyag-stratégiája kényszeríti rá a gyártókat a csomagolóanyagok újragondolására, a Vöslauer már mintegy 15 évvel ezelőtt intenzíven kezdett foglalkozni az újrahasznosítással.
A Vöslauer ásványvíz már Magyarországon is 100%-ban újrahasznosított PET-palackokkal van jelen a piacon. Az átállás 2019 áprilisában kezdődött. Büszkék vagyunk rá, hogy 2020 márciusától már minden műanyag palackos Vöslauer termék 100%-ban rePET-palackban kapható.
Miért újrahasznosítási forradalom?
2018 augusztusában a Vöslauer az EU 50 környezettudatos vállalatának egyikeként hozzájárult az EU műanyag-stratégiájához, és önkéntesen elkötelezte magát az újrahasznosított anyagoknak a palackgyártásban való nagyobb felhasználása mellett. A 100% rePET-palackok bevezetésénél fontos kiemelni, hogy a váltás előtt is minden egyes Vöslauer termék minimum 60%-ban rePET-alapanyagból készült. A 2019–2020-as időszakban jelentős, közel 40%-os javulással elértük a 100%-ot. Többek között ennek az újításnak is köszönhetően a Vöslauer 2020 februárja óta 100%-ban CO2-semleges vállalat. Akár megújuló energiával, akár nagyobb energiahatékonysággal vagy újrahasznosított anyagok alkalmazásával: elértük, hogy a teljes értékteremtési lánc karbonlábnyoma következetesen csökken. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >Versenyhatósági iránymutatás a divat- és textilipar számára a fenntarthatósági és környezetbarát jelölésekkel kapcsolatban
Tanácsokat nyújtott nyílt levélben a világ fogyasztóvédelmi hatóságait tömörítő nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bemutatkozik a Henkel Magyarország Consumer Brands új vezetője – Maurizio Salvaggio a csapat erejében hisz
Április elsejétől új igazgató, Maurizio Salvaggio vezeti a Henkel Magyarország…
Tovább olvasom >Mantova: Olasz ízorgia, fűszerekkel
A Fratelli Mantova BBQ termékcsalád új szintre emeli a grillezést. Egész évben, akár grillsütő…
Tovább olvasom >Grillszezon a PENNY-ben: még több íz, még nagyobb választék 2025-ben!
Ahogy beköszönt a jó idő, egyre többen gyűlnek össze a…
Tovább olvasom >