Újrahasznosítási forradalom a Vöslauernél
A Vöslauer Ausztria piacvezető márkájaként felelősséggel tartozik a környezetért és a fenntarthatóságért. Több szempontból is úttörőnek tekinthető a Vöslauer az újrahasznosítás területén.
A hulladékmennyiség csökkentése és az újrahasznosítás témája mindenkit érintő, kiemelten fontos terület. Míg sok országban csak az EU szigorodó műanyag-stratégiája kényszeríti rá a gyártókat a csomagolóanyagok újragondolására, a Vöslauer már mintegy 15 évvel ezelőtt intenzíven kezdett foglalkozni az újrahasznosítással.
A Vöslauer ásványvíz már Magyarországon is 100%-ban újrahasznosított PET-palackokkal van jelen a piacon. Az átállás 2019 áprilisában kezdődött. Büszkék vagyunk rá, hogy 2020 márciusától már minden műanyag palackos Vöslauer termék 100%-ban rePET-palackban kapható.
Miért újrahasznosítási forradalom?
2018 augusztusában a Vöslauer az EU 50 környezettudatos vállalatának egyikeként hozzájárult az EU műanyag-stratégiájához, és önkéntesen elkötelezte magát az újrahasznosított anyagoknak a palackgyártásban való nagyobb felhasználása mellett. A 100% rePET-palackok bevezetésénél fontos kiemelni, hogy a váltás előtt is minden egyes Vöslauer termék minimum 60%-ban rePET-alapanyagból készült. A 2019–2020-as időszakban jelentős, közel 40%-os javulással elértük a 100%-ot. Többek között ennek az újításnak is köszönhetően a Vöslauer 2020 februárja óta 100%-ban CO2-semleges vállalat. Akár megújuló energiával, akár nagyobb energiahatékonysággal vagy újrahasznosított anyagok alkalmazásával: elértük, hogy a teljes értékteremtési lánc karbonlábnyoma következetesen csökken. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Innováció és hagyomány kéz a kézben
Fenntartható fejlődés, technológiai újítások, tudatos márkaépítés – ezek mentén alakítja…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota
A Tork nemzetközi felmérésében a válaszadók 73%-a arról számolt be,…
Tovább olvasom >