Újra visszautasította a Bayer felvásárlási ajánlatát a Monsanto
A Monsanto hivatalosan is visszautasította a Bayer legutóbbi, mintegy 65 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát, mondván az új ár is alulértékeli a vállalatot – írja a Marketwatch nyomán a portfolio.hu.
Ismét kikosarazta a Monsanto a Bayert, a növényvédő szereket és vetőmagokat gyártó cég jelezte, a megemelt, mintegy 65 milliárd dolláros felvásárlási ajánlat is alulértékeli a céget. A Monsanto nem zárkózott el a tárgyalások folytatásától, és a Bayer is jelezte, folytatni kívánja a felvásárlási küzdelmet, annak ellenére, hogy egyik nagyrészvényese határozottan ellenzi ezt.
A Bayer a Monsanto reagálása után közölte, hogy csalódottak, és bizonygatni kezdték az ajánlati ár létjogosultságát a Monsanto legutóbbi gyenge pénzügyi teljesítménye tükrében. A Bayer múlt héten emelte meg vételi ajánlatát, így 125 dollárt ajánlott már a Monsanto papírjaiért. Az új ajánlathoz ráadásul a Bayer most egy 1,5 milliárd dolláros összeget is hozzácsapott arra az esetre, ha a Monsanto a szabályozás megsértésétől való félelem miatt utasítaná vissza az ajánlatot.
A felvásárlásnak messzeható gazdasági és környezetvédelmi következményei lehetnek, sokan a farmerek gazdálkodási szabadságát és a biodiverzitást is féltik egy ilyen, az agráriumot fenekestül felforgató gigafelvásárlásától. Már az EU is jelezte, hogy sikeres ajánlat esetén megvizsgálja a tranzakció hatásait.
Monsanto azért lehetett felvásárlási célpont, mert a nyersanyagárak esését megszenvedik a vásárlóik, így a vetőmagok és növényvédő szereket forgalmazó cég is értékesítési kihívásokkal néz szembe. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
AM: nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat
Nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat. A hazai agrártermelés hosszú távú…
Tovább olvasom >Átadták Magyarország első hűtött erdészeti magtárolóját
Az erdők egyrészt megoldást jelentenek a klímaváltozás ellen, másrészt azonban…
Tovább olvasom >Alkoholmentes italmárkát vásárolt a Diageo az Egyesült Államokban
Bejelentette a Diageo, hogy megvásárolta az alkoholmentes Ritual Zero Proof…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >