Újra nő a hazai pezsgőfogyasztás, jók a szezonális kilátások!
Az év első 11 hónapjának forgalmi számai, a hazai pezsgőpiac újbóli fellendülését mutatják. Mind a Nielsen piackutató cég által mért forgalom, mind a Törley Kft. forgalmi statisztikái alapján megfordult a korábbi enyhe csökkenést mutató trend és újra nő a pezsgőfogyasztás.
A pezsgőfogyasztást a szezonalitás jellemzi, hisz november-december hónapok forgalma az egész éves forgalom több mint 40%-át teszi ki. Mindezek ellenére a pezsgő a magyar családok életében a különböző ünnepekkor és különleges alkalmakkor ma már nem hiányozhat. Sokan pusztán saját maguk kényeztetésére egy nehéz hét vagy akár nap után is pezsgőt bontanak. A fogyasztók egyre inkább elfogadják, és egyre többen emelik az ünnepeik fényét minőségi pezsgővel. Bár kétségtelen, hogy az utóbbi néhány évben az olcsó private label és chanel brand termékek jelenléte az üzletláncoknál egyre erősebbnek mondhatóak, de a minőségi pezsgők forgalmát már kevéssé képesek befolyásolni.
A magyarországi pezsgőfogyasztás korábbi 2009-2010-es évi trendjére közel 2%-os értékbeni csökkenés volt a jellemző a gazdasági recessziónak köszönhetően. A 2011-es év első felétől azonban ez a trend megfordulni látszik és a pezsgőfogyasztás ismét növekszik, melyet nem csak a Törley Pezsgőpincészet saját adatai, de az AC Nielsen adatai is igazolnak, miszerint értékben 1,3%-kal nőtt a pezsgőforgalom az év első hat hónapjában a 2010-es év hasonló időszakához képest.
A Törley Pezsgőpincészet Kft. saját eladási számai alapján is rendkívül bizakodó, ugyanis egyre inkább tolódik a piac a jó minőségű, magasabb értékű pezsgők felé szemben az olcsó és alacsony minőségű import pezsgőkkel. A fogyasztási volumenben 1-1,5%-os piaci növekedés észlelhető, mely részben az évekig palackban érlelt magas minőségű pezsgőknek, mint a François, a Hungaria vagy a Törley tradicionális, illetve transvasée eljárással készített pezsgőknek köszönhető.
Magyarországon a száraz és a félszáraz pezsgők is egyre kedveltebbek, de továbbra is az édes pezsgők a legnépszerűbbek, amelyek a teljes piac kétharmad részét teszik ki. Az utóbbi két évben a nemzetközi trendnek megfelelően egyre népszerűbbek a rosé pezsgők és jól fejlődik az alkoholmentes termékek piaca is.
Az ország legkedveltebb pezsgője a Törley Charmant Doux, száraz kategóriában pedig a Törley Gála Sec. A sokéves tendencia azt mutatja, hogy a kiskereskedelemben inkább az édes és a félszáraz pezsgők a legkeresettebbek (pl.: a Törley Charmant Doux és a Törley Talisman), míg a gasztronómiában leginkább a magasabb minőségi kategóriába sorolható száraz pezsgők kedveltek. Ebben az utóbbi szegmensben abszolút kategóriavezető a Hungaria Extra Dry pezsgő.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >