Újra nagyot nőtt a tévéreklámköltés
Nyolc milliárd forint felett mozgott a tea nyolc havi piaca a legutóbbi két december–júliusi periódus során. 2014. december – 2015. július között kiskereskedelmi forgalma érték szempontjából 1 százalékkal emelkedett, mennyiséget tekintve pedig 2 százalékkal csökkent, az előző hasonló időszakhoz képest.
Ha a bolttípusok súlyát nézzük, eléggé stabil a helyzet. A 401–2 500 négyzetméteres csatorna piaci részaránya, értéket tekintve 33 százalékról 34-re emelkedett. Ezzel egy időben 1 százalékponttal kisebb, 32 százalék lett a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletek mutatója. A többi bolttípus részesedése változatlan maradt.
Teánál a kiskereskedelem értékben mért eladásából gyártói márkákra 84 százalék jutott 2014. december – 2015. július között. Ugyanannyi, mint egy évvel korábban.
Ami a televíziós reklámköltést illeti: tévéreklámra a piaci szereplők a Nielsen által spot szinten vizsgált csatornákat alapul véve, élelmiszerek esetében – hivatalos listaáron – 2015. január–június között kereken 78 milliárd forintot költöttek. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Tea tévéreklámjánál megint nagy arányban nőtt a tévébeli reklámozás. Tavaly az első félévi, 920 millió forint listaáras költés 82 százalékkal haladta meg a tavalyelőtti hasonló időszakét. Idén pedig 53 százalékkal nőtt a képernyős reklámköltés, kereken 1,4 milliárd forintra, az első félévek összehasonlításában.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >