Újra megindult a német kiskereskedelem
Júliusban újra emelkedett a kiskereskedelmi értékesítés Németországban a júniusi visszaesés után. A növekedés a csökkenő árak miatt aktivizálódó vásárlóknak és a javuló gazdasági környezetnek volt köszönhető.
Az inflációval és a szezonális hatásokkal kiigazított adatok alapján júniusról júliusra az értékesítés havi szinten 0,7 százalékkal emelkedett az előző havi 1,3 százalékos csökkenés után – közölte a német szövetségi statisztikai hivatal. A kapott adat megegyezett az elemzői várakozásokkal. Éves szinten az értékesítés 1 százalékkal esett.
A fogyasztói bizalom 15 hónapos csúcsára emelkedett, miután a második negyedévben a gazdaság váratlanul bővülést mutatott. Az élelmiszer, az ital és a dohányáru értékesítések 0,1 százalékkal emelkedtek júliusban éves szinten, a nem élelmiszer ipari termékek értékesítése 1,5 százalékkal csökkent – közli a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >