Újra megindult a német kiskereskedelem
Júliusban újra emelkedett a kiskereskedelmi értékesítés Németországban a júniusi visszaesés után. A növekedés a csökkenő árak miatt aktivizálódó vásárlóknak és a javuló gazdasági környezetnek volt köszönhető.
Az inflációval és a szezonális hatásokkal kiigazított adatok alapján júniusról júliusra az értékesítés havi szinten 0,7 százalékkal emelkedett az előző havi 1,3 százalékos csökkenés után – közölte a német szövetségi statisztikai hivatal. A kapott adat megegyezett az elemzői várakozásokkal. Éves szinten az értékesítés 1 százalékkal esett.
A fogyasztói bizalom 15 hónapos csúcsára emelkedett, miután a második negyedévben a gazdaság váratlanul bővülést mutatott. Az élelmiszer, az ital és a dohányáru értékesítések 0,1 százalékkal emelkedtek júliusban éves szinten, a nem élelmiszer ipari termékek értékesítése 1,5 százalékkal csökkent – közli a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >