Újra megindult a német kiskereskedelem
Júliusban újra emelkedett a kiskereskedelmi értékesítés Németországban a júniusi visszaesés után. A növekedés a csökkenő árak miatt aktivizálódó vásárlóknak és a javuló gazdasági környezetnek volt köszönhető.
Az inflációval és a szezonális hatásokkal kiigazított adatok alapján júniusról júliusra az értékesítés havi szinten 0,7 százalékkal emelkedett az előző havi 1,3 százalékos csökkenés után – közölte a német szövetségi statisztikai hivatal. A kapott adat megegyezett az elemzői várakozásokkal. Éves szinten az értékesítés 1 százalékkal esett.
A fogyasztói bizalom 15 hónapos csúcsára emelkedett, miután a második negyedévben a gazdaság váratlanul bővülést mutatott. Az élelmiszer, az ital és a dohányáru értékesítések 0,1 százalékkal emelkedtek júliusban éves szinten, a nem élelmiszer ipari termékek értékesítése 1,5 százalékkal csökkent – közli a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >