Újra megindult a német kiskereskedelem
Júliusban újra emelkedett a kiskereskedelmi értékesítés Németországban a júniusi visszaesés után. A növekedés a csökkenő árak miatt aktivizálódó vásárlóknak és a javuló gazdasági környezetnek volt köszönhető.
Az inflációval és a szezonális hatásokkal kiigazított adatok alapján júniusról júliusra az értékesítés havi szinten 0,7 százalékkal emelkedett az előző havi 1,3 százalékos csökkenés után – közölte a német szövetségi statisztikai hivatal. A kapott adat megegyezett az elemzői várakozásokkal. Éves szinten az értékesítés 1 százalékkal esett.
A fogyasztói bizalom 15 hónapos csúcsára emelkedett, miután a második negyedévben a gazdaság váratlanul bővülést mutatott. Az élelmiszer, az ital és a dohányáru értékesítések 0,1 százalékkal emelkedtek júliusban éves szinten, a nem élelmiszer ipari termékek értékesítése 1,5 százalékkal csökkent – közli a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >