Újra lehet pályázni pálinkavédjegyre
Szeptember elsejétől újra lehet pályázni a pálinkavédjegyre, a mintákat huszadika és harmincadika között lehet leadni, a minősítést végző Wessling Hungary Kft.-nél – közölte a minősítő társaság hétfőn az MTI-vel.
A minősítést a Wessling kezdeményezte tavaly. Azóta 10 gyártó 36 terméke kapta meg a Pálinkavédjegy feliratot viselő matricát.
A matricával ellátott palackokban – laboratóriumi és érzékszervi vizsgálatok nyomán – garantáltan az előírt minőségi követelményeknek megfelelő ital található.
A laboratóriumi vizsgálatok során elemzik többek között az alkohol-, a metanol-, a hidrogén cianid-tartalmat, de – Európai Uniós ajánlás alapján – megvizsgálják az itthon eddig nem elemzett, de a csonthéjas gyümölcsből származó pálinkák esetében az élelmiszerbiztonság érdekében javasolt etil-karbamát tartalmat is.
Az érzékszervi bírálat során a Pálinka Nemzeti Tanács nyilvántartásában szereplő tapasztalt szakértők minősítik a pálinkákat a szabványos érzékszervi bírálati módszerek biztosítása mellett. A kiváló minőség folytonosságának biztosítéka továbbá, hogy a védjegyet elnyert pálinkatételek 20 százalékát évente ismételten ellenőrzik.
A matricával ellátott pálinkák a www.palinkavedjegy.hu honlapon nyomon követhetők, az egyedi kialakítású védjegymatricán található sorszámot beírva megtalálható a pálinka és a főzdék főbb jellemzői, a gyártási eljárás.
A védjegy-rendszer tavalyi meghirdetése óta 10 gyártó (a Bolyhos Pálinka, a Brill Pálinkaház, a Csalló Pálinka Manufaktúra, az Etyeki Czimeres Pálinka, a Nobilis Pálinka, Sendula Zoltán, a Szigetköz Lelke Pálinkaház, a Prekop Pálinkamanufaktúra, a Téti Pálinkafőzde és a Zimek Manufaktúra) 36 terméke kapta meg a Pálinkavédjegy matricát.
A Pálinkavédjegy használatra általában évente 3-4 nevezési időszakot hirdetnek meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >