Újdonság az Olympos citromlétől
A teapiac trendjei a citromlevek értékesítését is befolyásolják.
– A gyümölcsteák terjedésével párhuzamosan a citromlépiac enyhén csökkent az elmúlt években, mert a gyümölcsteákba sokan nem tesznek citromlevet, holott egy kis citromlé a gyümölcsök ízét is kiemeli, valamint C-vitamin-tartalma is jó hatással van az egészségre. Ez jellemezte a 2013-as évet és az idei első felét is. A hosszú távú csökkenés mind a kereskedelmi, mind a márkás citromleveket érinti – nyújt felvilágosítást Várkonyi Vilmos, a Maspex Olympos Kft. group brand managere. – Ezzel együtt az Olymposnak sikerült megőriznie stabil, értékbeni 47 százalékos vezető piacrészesedését. A piacszűkülés legnagyobb vesztesei a kisebb márkák: eladásaik nagyobb mértékben visszaestek, néhányuk teljesen el is tűnt a polcokról. Csak nagyon kevés kisebb márka tudott növekedni az elmúlt évben. Eladási mennyiségük nagy részét a független boltok adják, és főként rendkívül alacsony áruk miatt tudják eladásaikat növelni. Alacsony árat pedig a nagyon alacsony, általában 10% alatti gyümölcstartalommal tudnak elérni.
A piacon az elmúlt hónapok során az alapanyagárak közel duplájára nőttek, és a szállítási költségek növekedése is nagymértékben megemelte a termékek előállítási költségeit. Ennek csupán kis részét tudják a cégek áthárítani a fogyasztóra: hogy elkerüljék a túlzott áremelkedést, inkább átvállalják
a javát.
Gyümölcstartalom tekintetében nincs jelentős változás. Az 50% alatti gyümölcstartalmú termékek adják értékben a fogyasztás mintegy 60 százalékát, az 50%-os termékek pedig a maradékot. A piac nagy részét az 1 és 1,5 literes kiszerelések teszik ki. Utóbbiak főként a hipermarketekben és diszkontokban népszerűek.
– Idén májustól az Olympos újdonságot kínál a zöld citrom kedvelőinek – mondja Várkonyi Vilmos. – Az új Olympos Lime ízesítő 50%-os lime-lé tartalommal ideális koktélok készítéséhez, saláták, halak és más ételek pikánssá tételéhez. A termék 1 literes műanyag palackban kapható. A bevezetést eladáshelyi aktivitás támogatja.
Az Olympos citromleveket elsősorban bolti aktivitás keretében népszerűsítik, árakciókkal, displayes, illetve másodlagos kihelyezéssel.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >