Újdonság az Olympos citromlétől
A teapiac trendjei a citromlevek értékesítését is befolyásolják.
– A gyümölcsteák terjedésével párhuzamosan a citromlépiac enyhén csökkent az elmúlt években, mert a gyümölcsteákba sokan nem tesznek citromlevet, holott egy kis citromlé a gyümölcsök ízét is kiemeli, valamint C-vitamin-tartalma is jó hatással van az egészségre. Ez jellemezte a 2013-as évet és az idei első felét is. A hosszú távú csökkenés mind a kereskedelmi, mind a márkás citromleveket érinti – nyújt felvilágosítást Várkonyi Vilmos, a Maspex Olympos Kft. group brand managere. – Ezzel együtt az Olymposnak sikerült megőriznie stabil, értékbeni 47 százalékos vezető piacrészesedését. A piacszűkülés legnagyobb vesztesei a kisebb márkák: eladásaik nagyobb mértékben visszaestek, néhányuk teljesen el is tűnt a polcokról. Csak nagyon kevés kisebb márka tudott növekedni az elmúlt évben. Eladási mennyiségük nagy részét a független boltok adják, és főként rendkívül alacsony áruk miatt tudják eladásaikat növelni. Alacsony árat pedig a nagyon alacsony, általában 10% alatti gyümölcstartalommal tudnak elérni.
A piacon az elmúlt hónapok során az alapanyagárak közel duplájára nőttek, és a szállítási költségek növekedése is nagymértékben megemelte a termékek előállítási költségeit. Ennek csupán kis részét tudják a cégek áthárítani a fogyasztóra: hogy elkerüljék a túlzott áremelkedést, inkább átvállalják
a javát.
Gyümölcstartalom tekintetében nincs jelentős változás. Az 50% alatti gyümölcstartalmú termékek adják értékben a fogyasztás mintegy 60 százalékát, az 50%-os termékek pedig a maradékot. A piac nagy részét az 1 és 1,5 literes kiszerelések teszik ki. Utóbbiak főként a hipermarketekben és diszkontokban népszerűek.
– Idén májustól az Olympos újdonságot kínál a zöld citrom kedvelőinek – mondja Várkonyi Vilmos. – Az új Olympos Lime ízesítő 50%-os lime-lé tartalommal ideális koktélok készítéséhez, saláták, halak és más ételek pikánssá tételéhez. A termék 1 literes műanyag palackban kapható. A bevezetést eladáshelyi aktivitás támogatja.
Az Olympos citromleveket elsősorban bolti aktivitás keretében népszerűsítik, árakciókkal, displayes, illetve másodlagos kihelyezéssel.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >Madárinfluenza elleni vakcinázás indult ritka és nagy értékű állatkerti madárfajoknál
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal közreműködve a Ceva-Phylaxia Zrt. országos vakcinázási…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >