Újdonság az Olympos citromlétől
A teapiac trendjei a citromlevek értékesítését is befolyásolják.
– A gyümölcsteák terjedésével párhuzamosan a citromlépiac enyhén csökkent az elmúlt években, mert a gyümölcsteákba sokan nem tesznek citromlevet, holott egy kis citromlé a gyümölcsök ízét is kiemeli, valamint C-vitamin-tartalma is jó hatással van az egészségre. Ez jellemezte a 2013-as évet és az idei első felét is. A hosszú távú csökkenés mind a kereskedelmi, mind a márkás citromleveket érinti – nyújt felvilágosítást Várkonyi Vilmos, a Maspex Olympos Kft. group brand managere. – Ezzel együtt az Olymposnak sikerült megőriznie stabil, értékbeni 47 százalékos vezető piacrészesedését. A piacszűkülés legnagyobb vesztesei a kisebb márkák: eladásaik nagyobb mértékben visszaestek, néhányuk teljesen el is tűnt a polcokról. Csak nagyon kevés kisebb márka tudott növekedni az elmúlt évben. Eladási mennyiségük nagy részét a független boltok adják, és főként rendkívül alacsony áruk miatt tudják eladásaikat növelni. Alacsony árat pedig a nagyon alacsony, általában 10% alatti gyümölcstartalommal tudnak elérni.
A piacon az elmúlt hónapok során az alapanyagárak közel duplájára nőttek, és a szállítási költségek növekedése is nagymértékben megemelte a termékek előállítási költségeit. Ennek csupán kis részét tudják a cégek áthárítani a fogyasztóra: hogy elkerüljék a túlzott áremelkedést, inkább átvállalják
a javát.
Gyümölcstartalom tekintetében nincs jelentős változás. Az 50% alatti gyümölcstartalmú termékek adják értékben a fogyasztás mintegy 60 százalékát, az 50%-os termékek pedig a maradékot. A piac nagy részét az 1 és 1,5 literes kiszerelések teszik ki. Utóbbiak főként a hipermarketekben és diszkontokban népszerűek.
– Idén májustól az Olympos újdonságot kínál a zöld citrom kedvelőinek – mondja Várkonyi Vilmos. – Az új Olympos Lime ízesítő 50%-os lime-lé tartalommal ideális koktélok készítéséhez, saláták, halak és más ételek pikánssá tételéhez. A termék 1 literes műanyag palackban kapható. A bevezetést eladáshelyi aktivitás támogatja.
Az Olympos citromleveket elsősorban bolti aktivitás keretében népszerűsítik, árakciókkal, displayes, illetve másodlagos kihelyezéssel.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >