Újból halasztásra kerülhet a reklámadó
A Magyar Reklámszövetség friss közleménye szerint az idei év során is pozitív tárgyalások zajlanak Gulyás János és a miniszterelnök kabinetfőnöke, Rogán Antal között a reklámadó felfüggesztésének újbóli meghosszabbításáról. Bár a reklámadó felfüggesztéséről nincs hivatalos említés az őszi adócsomagban, a szövetség értesülései szerint a kormány fontolgatja a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbítását.

A mostani tervezetben egyáltalán nem található rész a reklámadóról
A Reklámszövetség levelében és az egyeztetések során ismét hangsúlyozta a reklám- és médiaipari vállalkozások elkötelezettségét a különböző adók tisztességes megfizetése iránt, és kifejezte készségüket a hozzájárulásra a jövő évi magyar költségvetéshez. Az iparági szereplők egységes véleménye szerint azonban a reklámadó visszaállítása negatív hatással lenne a gazdasági növekedésre, különösen a reklámipart sújtva, mivel a szenvedő teljesítményű vagy stagnáló reklámipart feleslegesen terhelné.
Fontos megjegyezni, hogy a reklámadót a kormány korábban sem vezette ki, a tavalyi adócsomagban 0 százalékos kulcs szerepelt, és a mostani tervezetben egyáltalán nem található rész a reklámadóról. Az iparági szövetség korábban már reagált az újbóli reklámadó bevezetésére vonatkozó javaslatra, álláspontjuk szerint ez káros lenne nem csak a reklámiparra, hanem az egész magyar gazdaságra. A korábbi sikeres egyeztetéseknek köszönhetően végül a reklámadót nem vezették vissza.
2014-ben Magyarország elfogadott egy reklámadótörvényt, amely kötelezte a vállalatokat a reklámbevételüktől függő mértékű adó fizetésére. A nagy reklámbevétellel rendelkező vállalatok magasabb, 0-tól 50 százalékig terjedő progresszív adókulcsok alá tartoztak. Később Lengyelország is egy olyan közvetlen adót vezetett be a vállalatok számára, amelyet az árbevétel után számítanak ki, és progresszív szerkezetű.
Kapcsolódó cikkeink
Így fékezné meg ez EU a Temut
Az Európai Bizottság új javaslata szerint 2025-től 2 eurós kezelési…
Tovább olvasom >A jövőnek kell dolgozni úgy, hogy ne vegyük el a fókuszt a jelenről
Kreatív szakemberből lett parfümőr, de Hídvégi Tom szerint mindkét szakma…
Tovább olvasom >Német városok tucatjai terveznek adót kivetni az egyszer használatos csomagolásokra
Egyre több német város fontolgatja, hogy adót vezet be az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét
A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív…
Tovább olvasom >Csődvédelem alá került a Pepco német leányvállalata
A diszkontlánc német egysége fizetésképtelenséget jelentett be, miközben a Pepco-csoport…
Tovább olvasom >Kék bolygó: az élelmiszerhulladékot már rövid távon is hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány alapanyagként
Az élelmiszerhulladékot már rövid távon hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány…
Tovább olvasom >