Újból halasztásra kerülhet a reklámadó
A Magyar Reklámszövetség friss közleménye szerint az idei év során is pozitív tárgyalások zajlanak Gulyás János és a miniszterelnök kabinetfőnöke, Rogán Antal között a reklámadó felfüggesztésének újbóli meghosszabbításáról. Bár a reklámadó felfüggesztéséről nincs hivatalos említés az őszi adócsomagban, a szövetség értesülései szerint a kormány fontolgatja a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbítását.

A mostani tervezetben egyáltalán nem található rész a reklámadóról
A Reklámszövetség levelében és az egyeztetések során ismét hangsúlyozta a reklám- és médiaipari vállalkozások elkötelezettségét a különböző adók tisztességes megfizetése iránt, és kifejezte készségüket a hozzájárulásra a jövő évi magyar költségvetéshez. Az iparági szereplők egységes véleménye szerint azonban a reklámadó visszaállítása negatív hatással lenne a gazdasági növekedésre, különösen a reklámipart sújtva, mivel a szenvedő teljesítményű vagy stagnáló reklámipart feleslegesen terhelné.
Fontos megjegyezni, hogy a reklámadót a kormány korábban sem vezette ki, a tavalyi adócsomagban 0 százalékos kulcs szerepelt, és a mostani tervezetben egyáltalán nem található rész a reklámadóról. Az iparági szövetség korábban már reagált az újbóli reklámadó bevezetésére vonatkozó javaslatra, álláspontjuk szerint ez káros lenne nem csak a reklámiparra, hanem az egész magyar gazdaságra. A korábbi sikeres egyeztetéseknek köszönhetően végül a reklámadót nem vezették vissza.
2014-ben Magyarország elfogadott egy reklámadótörvényt, amely kötelezte a vállalatokat a reklámbevételüktől függő mértékű adó fizetésére. A nagy reklámbevétellel rendelkező vállalatok magasabb, 0-tól 50 százalékig terjedő progresszív adókulcsok alá tartoztak. Később Lengyelország is egy olyan közvetlen adót vezetett be a vállalatok számára, amelyet az árbevétel után számítanak ki, és progresszív szerkezetű.
Kapcsolódó cikkeink
Így fékezné meg ez EU a Temut
Az Európai Bizottság új javaslata szerint 2025-től 2 eurós kezelési…
Tovább olvasom >A jövőnek kell dolgozni úgy, hogy ne vegyük el a fókuszt a jelenről
Kreatív szakemberből lett parfümőr, de Hídvégi Tom szerint mindkét szakma…
Tovább olvasom >Német városok tucatjai terveznek adót kivetni az egyszer használatos csomagolásokra
Egyre több német város fontolgatja, hogy adót vezet be az…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >