Újból halasztásra kerülhet a reklámadó
A Magyar Reklámszövetség friss közleménye szerint az idei év során is pozitív tárgyalások zajlanak Gulyás János és a miniszterelnök kabinetfőnöke, Rogán Antal között a reklámadó felfüggesztésének újbóli meghosszabbításáról. Bár a reklámadó felfüggesztéséről nincs hivatalos említés az őszi adócsomagban, a szövetség értesülései szerint a kormány fontolgatja a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbítását.
A Reklámszövetség levelében és az egyeztetések során ismét hangsúlyozta a reklám- és médiaipari vállalkozások elkötelezettségét a különböző adók tisztességes megfizetése iránt, és kifejezte készségüket a hozzájárulásra a jövő évi magyar költségvetéshez. Az iparági szereplők egységes véleménye szerint azonban a reklámadó visszaállítása negatív hatással lenne a gazdasági növekedésre, különösen a reklámipart sújtva, mivel a szenvedő teljesítményű vagy stagnáló reklámipart feleslegesen terhelné.
Fontos megjegyezni, hogy a reklámadót a kormány korábban sem vezette ki, a tavalyi adócsomagban 0 százalékos kulcs szerepelt, és a mostani tervezetben egyáltalán nem található rész a reklámadóról. Az iparági szövetség korábban már reagált az újbóli reklámadó bevezetésére vonatkozó javaslatra, álláspontjuk szerint ez káros lenne nem csak a reklámiparra, hanem az egész magyar gazdaságra. A korábbi sikeres egyeztetéseknek köszönhetően végül a reklámadót nem vezették vissza.
2014-ben Magyarország elfogadott egy reklámadótörvényt, amely kötelezte a vállalatokat a reklámbevételüktől függő mértékű adó fizetésére. A nagy reklámbevétellel rendelkező vállalatok magasabb, 0-tól 50 százalékig terjedő progresszív adókulcsok alá tartoztak. Később Lengyelország is egy olyan közvetlen adót vezetett be a vállalatok számára, amelyet az árbevétel után számítanak ki, és progresszív szerkezetű.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >Egyszerűsíti az Albertsons a TV-reklámozást
Az élelmiszerkereskedő új Collective TV részlege a hirdetőknek kínál segítséget…
Tovább olvasom >Kell az innováció a reklámban is
Elérkezett a streaming új kora, ahol már reklámokkal is lehet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >