Újabb válság sújthatja a gazdaságot
Az idei év rossz pénzügyi számai csak jövőre jelenhetnek meg a céges minősítésekben, azok alapján pedig vélhetően még több vállalkozás kerül rosszabb kategóriákba – állapítja meg a Coface Hungary hitelminősítő.
Ez a folyamat az általában alultőkésített közép-kelet-európai vállalkozásoknak nem kedvez, míg a tőkeerős multinacionális cégek tovább erősödhetnek.
Az elmúlt években folyamatosan növekedett azon közép-kelet-európai cégek száma, amelyek üzleti szempontból kockázatosabb besorolást kaptak a hitelbiztosítóktól, állítja Dercze Zoltán, a Coface Hungary országigazgatója. A céges pénzügyi kockázati tényezők miatt Közép-Kelet-Európa cégeinek átlagosan 45 százalékát közepesen kockázatosnak vagy kockázatosnak minősítette a Coface a 2007 és 2009 közötti időszakban.
A helyzet 2009-ben érezhetően romlott.Magyarország ugyan képes volt javítani 2007-hez képest, ugyanakkor hazánk volt az egyetlen ország, ahol a kockázatos cégek aránya folyamatosan 50 százalék felett volt. A 2005-2006-os megszorítások miatt 2007-ben már igen rossz, 54,46 százalékos adatokkal szembesülhettünk. Ehhez képest a 2009-es 51,86 százalék csak relatíve számít jónak, a régióban továbbra is a legrosszabb érték.
A jövőt illetően a Coface országigazgatója további romlásra számít, a jövő év közepére közép-kelet-európai régióban a kockázatosnak minősített cégek arányának átlaga mindenképpen 50 százalék fölé megy. Emiatt bizonyos szállítóknál feketelistára kerülhetnek és banki hitelekhez is nehezebben juthatnak hozzá. Éppen amikor beindulna a gazdasági növekedés, akkor jönnek meg a rossz adatok, és ez a minősítéseken keresztül egyfajta rendszerszerű féket jelenthet a gazdaságra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >