Újabb uniós italgyártó kezdte újra az exportot Oroszországba
Az Absolut Company újra elkezdte exportálni vodkáját Oroszországba azután, hogy egy éven át nem volt jelen az országban a tiltakozásuk jeleként a moszkvai agresszió miatt.

Az orosz munkavállalóikra hivatkoznak
Az Absolut döntése, amelyet a helyi munkavállalók védelme és az ottani szervezetük pénzügyi stabilitásának biztosítása miatt hoztak meg, több politikust és fogyasztót is felháborított, akik a cég termékeinek a bojkottjára szólítanak fel, mert úgy vélik, hogy ezzel támogatják Oroszországot az Ukrajna elleni háborúban, és ellensúlyozzák a nemzetközi szankciókat.
Az Absolut Company a francia Pernod Ricard konglomerátum tulajdonában van, és nem az egyetlen italgyártó, aki kínos helyzetbe került az orosz érdekeltségei miatt. A Heineken például már tavaly óta ígéri a kivonulást Oroszországból, de még mindig jelen vannak az ország piacán, és számos furcsaság lát napvilágot a söripari cég orosz leányvállalatáról, például más gyártók termékeinek a forgalmazása mellett. A Heineken arról nyilatkozott, hogy gőzerővel keresik a megoldást, hogy eladhassák az oroszországi érdekeltségüket, de ennek tetemes anyagi veszteséggel kell járnia, amelynek becslése szerint körülbelül 300 millió euró kárt okozhat nekik az orosz leányvállalatuk értékesítése.
Az Absolut Company és a Heineken helyzete rámutat arra, hogy az orosz piac nagy kihívást jelent az európai vállalatok számára, különösen azok számára, akiket a politikai viszonyok vagy a nemzetközi szankciók is érintenek. Az orosz piac kihívásai közé tartoznak az olyan jogi és üzleti szabályozási kihívások, amelyek megnehezítik az európai vállalatok működését Oroszországban.
Kapcsolódó cikkeink
Prémium ízek, mentes lendület
A sörpiac prémiumizációja tovább erősödik, a fogyasztók egyre inkább a…
Tovább olvasom >A Heineken megérkezett az MVM Dome-ba
Az elkövetkező három évben a legendás Heineken sör teszi még…
Tovább olvasom >Alkoholmentes ciderrel bővül a Heineken Inch’s választéka
Két új változattal bővíti az Inch’s cider márka kínálatát a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >