Újabb uniós italgyártó kezdte újra az exportot Oroszországba
Az Absolut Company újra elkezdte exportálni vodkáját Oroszországba azután, hogy egy éven át nem volt jelen az országban a tiltakozásuk jeleként a moszkvai agresszió miatt.

Az orosz munkavállalóikra hivatkoznak
Az Absolut döntése, amelyet a helyi munkavállalók védelme és az ottani szervezetük pénzügyi stabilitásának biztosítása miatt hoztak meg, több politikust és fogyasztót is felháborított, akik a cég termékeinek a bojkottjára szólítanak fel, mert úgy vélik, hogy ezzel támogatják Oroszországot az Ukrajna elleni háborúban, és ellensúlyozzák a nemzetközi szankciókat.
Az Absolut Company a francia Pernod Ricard konglomerátum tulajdonában van, és nem az egyetlen italgyártó, aki kínos helyzetbe került az orosz érdekeltségei miatt. A Heineken például már tavaly óta ígéri a kivonulást Oroszországból, de még mindig jelen vannak az ország piacán, és számos furcsaság lát napvilágot a söripari cég orosz leányvállalatáról, például más gyártók termékeinek a forgalmazása mellett. A Heineken arról nyilatkozott, hogy gőzerővel keresik a megoldást, hogy eladhassák az oroszországi érdekeltségüket, de ennek tetemes anyagi veszteséggel kell járnia, amelynek becslése szerint körülbelül 300 millió euró kárt okozhat nekik az orosz leányvállalatuk értékesítése.
Az Absolut Company és a Heineken helyzete rámutat arra, hogy az orosz piac nagy kihívást jelent az európai vállalatok számára, különösen azok számára, akiket a politikai viszonyok vagy a nemzetközi szankciók is érintenek. Az orosz piac kihívásai közé tartoznak az olyan jogi és üzleti szabályozási kihívások, amelyek megnehezítik az európai vállalatok működését Oroszországban.
Kapcsolódó cikkeink
Oroszországban gyorsult az infláció januárban
Oroszországban 9,92 százalékra gyorsult az éves infláció januárban a decemberi…
Tovább olvasom >Gondok vannak a Mere háza táján
A kiskereskedelmi láncokat felügyelő orosz hatóság, a Roszkomnadzor átfogó vizsgálatot…
Tovább olvasom >Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >