Újabb uniós italgyártó kezdte újra az exportot Oroszországba
Az Absolut Company újra elkezdte exportálni vodkáját Oroszországba azután, hogy egy éven át nem volt jelen az országban a tiltakozásuk jeleként a moszkvai agresszió miatt.
Az Absolut döntése, amelyet a helyi munkavállalók védelme és az ottani szervezetük pénzügyi stabilitásának biztosítása miatt hoztak meg, több politikust és fogyasztót is felháborított, akik a cég termékeinek a bojkottjára szólítanak fel, mert úgy vélik, hogy ezzel támogatják Oroszországot az Ukrajna elleni háborúban, és ellensúlyozzák a nemzetközi szankciókat.
Az Absolut Company a francia Pernod Ricard konglomerátum tulajdonában van, és nem az egyetlen italgyártó, aki kínos helyzetbe került az orosz érdekeltségei miatt. A Heineken például már tavaly óta ígéri a kivonulást Oroszországból, de még mindig jelen vannak az ország piacán, és számos furcsaság lát napvilágot a söripari cég orosz leányvállalatáról, például más gyártók termékeinek a forgalmazása mellett. A Heineken arról nyilatkozott, hogy gőzerővel keresik a megoldást, hogy eladhassák az oroszországi érdekeltségüket, de ennek tetemes anyagi veszteséggel kell járnia, amelynek becslése szerint körülbelül 300 millió euró kárt okozhat nekik az orosz leányvállalatuk értékesítése.
Az Absolut Company és a Heineken helyzete rámutat arra, hogy az orosz piac nagy kihívást jelent az európai vállalatok számára, különösen azok számára, akiket a politikai viszonyok vagy a nemzetközi szankciók is érintenek. Az orosz piac kihívásai közé tartoznak az olyan jogi és üzleti szabályozási kihívások, amelyek megnehezítik az európai vállalatok működését Oroszországban.
Kapcsolódó cikkeink
A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >