Újabb tíz évre szerződtek a Szentlőrinci Gazdanapok megtartására
Újabb tíz évre szóló szerződést kötött az ország negyedik legnagyobb mezőgazdasági és élelmiszeripari vására, a Szentlőrinci Gazdanapok megtartásáról a helyi önkormányzat és a Baranya Megyei Vállalkozói Központ.
A Győrvári Márk független polgármester és László Gyula, a központ alapítványának kuratóriumi elnöke által aláírt dokumentum szerint a 7500 lakosú Szentlőrinc továbbra is rendelkezésre bocsátja a vásár helyszínéül szolgáló területet, és az épületek használati költségeinek fedezésével hozzájárul az alkalmanként 30-35 millió forint költségvetésű rendezvénysorozat folytatásához.
Győrvári Márk az esemény alkalmából tartott sajtótájékoztatón hangoztatta: Szentlőrinc mezőgazdasági központ, a környékén található kiváló minőségű földeken mintegy 800 éve folyik szervezett agrárgazdálkodás. A városnak ezért is különösen fontos, hogy otthont adjon egy országos, sőt, nemzetközi hírű vásárnak.
László Gyula arról szólt, hogy az eredményes vidékfejlesztés lokalitáson és partnerségen alapul. Szavai szerint a mezőgazdaságot, a szolgáltatásokat, a foglalkoztatást segítő kitörési pontokat helyi erőforrások, adottságok felhasználásával lehet megtalálni, a fejlesztésekhez pedig elengedhetetlen az együttműködés.
Úgy vélte: a Szentlőrinci Gazdanapok mindkettőre kiváló példa, hiszen a helyi gazdaság termékeit, szolgáltatásait mutatja be, a helyi adottságokhoz próbálja igazítani a gazdaság fejlesztését és a foglalkoztatás bővítését. A hosszú évek óta tartó sikere pedig jelzi az érintett szereplők együttműködési szándékát.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Szentlőrinci Gazdanapokat először 1994-ben rendezték meg a helyi mezőgazdasági szakközépiskola udvarán 24 kiállító részvételével. A helyszín később a város szélén 50 millió forintos beruházással kialakított, pavilonokkal és rendezvénysátrakkal ellátott 50 ezer négyzetméteres vásártér lett, a kiállítók száma pedig tavaly mér elérte a 400-at.
A minden év augusztusában sorra kerülő háromnapos rendezvényen eddig 600 vállalkozás képviseltette magát rendszeresen mezőgazdasági gépekkel, haszonállatokkal, ételkóstolókkal, kézműves termékekkel és szórakoztató programokkal.
A látogatók száma az elmúlt 5-6 évben meghaladta az alkalmankénti 25 ezret, sokan voltak kíváncsiak a sokszor szakminiszteri részvétel mellett megtartott szakmai rendezvényekre, kerekasztal-beszélgetésekre.
A gazdanapok külföldön is népszerűvé váltak, eddig tíz ország vállalkozói mutatták meg eszközeiket, termékeiket az érdeklődőknek.
A tájékoztatón kiosztott sajtóanyagban szerepelt, hogy a gazdanapok szervezői továbbra is fontos feladatuknak tekintik a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar teljes vertikumának reprezentálását, a vidékfejlesztési célok támogatását, valamint azt is, hogy lehetőséget nyújtsanak a kevésbé tőkeerős termelők bemutatkozásához.
Emellett céljuk az új mezőgazdasági módszerek, technológiák, szakmai szervezetek, pályázati lehetőségek bemutatása, s egyebek mellett a természeti és társadalmi erőforrások védelme is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >