Újabb szakaszában az új digitális piacszabályozás
Újabb nagy lépést tett az Európai Unió a tavaly novemberben hatályba lépett digitális piacokról szóló jogszabály (DMA) előírásainak érvényesülése felé. Az Európai Bizottság ugyanis az érintett platformtulajdonosok bejelentéseinek figyelembevételével megnevezte az ún. „kapuőröket”, vagyis azokat az óriásvállalatokat, amelyek megkerülhetetlen kaput jelentenek az online térben a vállalkozások és a fogyasztók között.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
A kijelölt vállalkozások – mint az Amazon, az Apple, a Microsoft, a Facebookot üzemeltető Meta vagy épp a Google anyavállalata, az Alphabet – számára a jogszabály mostantól hat hónapot biztosít arra, hogy összhangba hozzák platformjaik működését az új uniós követelményekkel. A Bizottság minősítése összesen 22 alapvető platformszolgáltatást érint.
A tagállami nemzeti versenyhatóságok – így a Gazdasági Versenyhivatal is – eljárást indíthatnak annak megállapítása érdekében, hogy a jelentős piaci hatású digitális kapuőrök megfelelnek-e az uniós jogszabályban foglalt kötelezettségeiknek. Vizsgálata eredményeiről a versenyhatóság jelentést tesz a kötelezettségek érvényesítéséért felelős Európai Bizottságnak.
A magyar hatóság a kapuőrök piaci gyakorlatai mellett figyelmet fordít a magyar fogyasztók által használt kisebb, országos vagy regionális szintű digitális platformok (pl. az eMag és az Alza) piaci gyakorlataira is. //
Kapcsolódó cikkeink
NAK: Brüsszel zöld utat biztosítana az ukrán importnak
Június 5-én lejárt az Ukrajna javára biztosított szabadkereskedelmi intézkedések hatálya,…
Tovább olvasom >Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >Mezőgazdasági államtitkár: a kormány mindent megtesz azért, hogy ukrán gabona ne kerülhessen többet Magyarországra
A kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy Magyarországra még egyszer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >