Újabb rekord: közel 3,4 milliárd forintos forgalom 2015 végén
Újra rekordot döntött a decemberi ünnepek szezonális édességeinél az élelmiszer-kiskereskedelem tavaly. Minden eddiginél nagyobb, közel 3,4 milliárd forintos bevételt értek el a boltok, kereken 655 tonna édes ajándékkal, legutóbb november–decemberben. Többek közt ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Ünnepi édességekből a boltok bevétele legutóbb november–december folyamán 7 százalékkal haladta meg az előző évi hasonló periódus addig rekordnak számító forgalmát.
432 tonna csokimikulás
Sláger hagyományosan a csokoládémikulás figura, amelyből tavaly közel 432 tonnányit adtak el; 3 százalékkal többet, mint tavalyelőtt. Értékben ez több mint 2 milliárd forintot jelent, ami 8 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Így az ünnepi édességpiacból 63 százalékkal részesedett a közkedvelt csokoládémikulás figura. Ez az arány 1 százalékponttal nagyobb, mint a tavalyelőtti.
Második legnagyobb rész a hagyományos ajándékcsomagra jut, általában átlátszó zacskóban pár csokoládé. Tavaly 11 százaléknyit vitt el, azelőtt 12-t, még egy évvel korábban 14-et.
Viszont javult a játékkal kiegészített ajándékcsomag iránti kereslet. Legutóbbi 5 százalékos piacrésze előtt két ünnepi szezonban is csak 4-4 százalékot mértünk.
Az adventi kalendárium értékben mért részaránya a legutóbbi három ünnepi időszak során: 6, 10 majd 9 százalék.
Egyéb figurákra a csokimikulás nélkül 10 százalék jutott legutóbb, ami plusz 1 százalékpontot jelent az előző kétévi 9-9 százalék után.
A karácsonyfadíszek mutatója a tavalyelőtti 3 százalék után legutóbb november–decemberben 2 lett.
Hipermarketek vonzó kínálattal
Amikor beszerzik az ünnepi alkalmakra szánt édességeket az emberek, többségük még mindig előnyben részesíti a nagy üzletek tágas eladótereit. Szívesen választanak a vonzóan kihelyezett ottani széles és mély kínálatból, továbbá promóciókból.
A 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek még mindig elvitték a bevétel több mint felét; azaz 52 százalékát a legutóbbi november–decemberi periódusban. Tavalyelőtt ez az arány még 55 százalékot ért el.
Itt javult a 200 négyzetméteres és kisebb hagyományos boltok pozíciója. Piacrészük az előző évi 10-ről 12 százalékra emelkedett tavaly.
A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres üzletek 30 százalék után 31-et értek el az értékben mért eladásból.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >