Újabb program segíti a halfogyasztás népszerűsítését
Az Agrárminisztérium kiemelt figyelmet fordít ahalhúsminőségi kérdésekre, a kitűnő haltermékek elismerésére, melynek része a földrajzi árujelzők létrehozása és a Minőségi Magyar Hal tanúsító védjegy kialakítása is. – hangsúlyozta Zambó Péter, az Agrárminisztérium erdőkért és földügyekért felelős államtitkára a „HalPéntek” marketing program elindításáról szóló budapesti sajtótájékoztatón.
Az októberben debütált, „HalPéntek” elnevezésű, halfogyasztást ösztönző országos kampányt az Agárminisztérium támogatásával, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) indította el. A program célja, hogy a fogyasztók awww.halpentek.hu weboldalon keresztül térképek segítségével megtalálják a halárusító helyeket és a halas ételeket kínáló éttermeket, emellett itt válogathatnak a folyamatosan bővülő receptek között, melyeken keresztül bemutatható, hogy a hazai halfajok változatosan és könnyen elkészíthetőek.
Az agártárca államtitkára kiemelte: A kormány közel 2 évvel ezelőtt 5%-ra csökkentette a hal áfáját, ezzel is hozzájárulva, hogy minél több család asztalára felkerülhessen ez az egészséges étel. A magyar halak nemcsak nagyon finomak, de fogyasztásuk rendkívül egészséges. Ismertette, hogy az utóbbi években örvendetesen javult a haltermékek hozzáférhetősége a boltok polcain, és folyamatosan gyarapszik a halas éttermek, büfék, bisztrók száma is.
A MA-HAL szóvivője, Lévai Ferenc elmondta, hogy szeretnék, ha a péntek újra a halfogyasztás napja lenne Magyarországon, mivel mindenki számára ismeretes, hogy a hal fogyasztása pozitív élettani hatással bír. Könnyen emészthető, magas fehérjetartalmú, vitaminokban gazdag táplálék. A halhús tartalmaz foszfort, jódot, fluort, szelént, vasat, káliumot és kalciumot, A-, D-, B2-, B6- és B12-vitamint, továbbá a hal jelentős forrása az omega-3 zsírsavaknak, amelyekről bebizonyosodott, hogy csökkentik a szívroham kockázatát. A nemzetközi statisztikák is alátámasztják, hogy a nagy halfogyasztó országok lakói között jóval kevesebb a szív- és érrendszeri beteg. Magyarországon jelenleg csupán 6,7 kg/fő az éves halfogyasztás, ami messze elmarad az EU 20 kg-ot is meghaladó átlagától.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a „Kapj rá!” kommunikációs és promóciós kampány uniós célkitűzése a hazai halfogyasztás 20%-kal történő megemelése volt hét év alatt, azonban a kampány indulásakor, a 4 éve jegyzett 5,7 kg/fő éves átlag mára több mint 18%-kal 6,7 kg fölé emelkedett. A kampányhoz kapcsolódó, most elkészített, országosan reprezentatív online megkérdezésen és fókuszcsoportos interjúkon alapuló piackutatás legfrissebb adatai szerint pozitív tendenciát mutat azok aránya is, akik eddig soha nem fogyasztottak halat, hiszen a 2013. évi kutatás 8,2%-os mutatójához képest 2020-ra 5,8-ra csökkent. A „HalPéntek” és a Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző, tudatos táplálkozást célzó programok egymást erősítve tovább növelhetik a hazai halfogyasztást, felhívva a figyelmet a heti, rendszeres halfogyasztás egészségre gyakorolt pozitív hatásaira. (AM Sajtóiroda)
Kapcsolódó cikkeink
Bede Róbert több hal fogyasztására buzdítja a magyarokat
Az uniós átlagnál jóval kevesebb halat eszünk, pedig kiváló élelmiszer,…
Tovább olvasom >MOHOSZ: a magyarországi vizek fogási rangsorában a Balaton az első
A Balatonból tavaly 633 tonna halat fogtak ki a horgászok,…
Tovább olvasom >Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >