Újabb profitfigyelmeztetést közölt a Tesco
A piaci várakozásoktól jóval elmaradó eredményre számít idei teljes pénzügyi évében a Tesco.
A piacot váratlanul érő, kedden kiadott újabb – augusztus óta a második – profitfigyelmeztetés hatására szabadesésbe kezdett a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat részvényárfolyama.
A Londoni Értéktőzsdén (LSE) közzétett hivatalos nyilatkozatban a cég közölte, hogy jelenlegi várakozása szerint a csoportszintű kereskedelmi eredmény a februárban záruló pénzügyi évben „nem fogja meghaladni” az 1,4 milliárd fontot (550 milliárd forint).
A piac és a londoni elemzői közösség előzőleg az 1,8-2,2 milliárd font közötti sávban várta a Tesco idei eredményét. A közlemény közzététele után, kedd délelőtt a Tesco részvénye 11 százalékos veszteségben járt az LSE-n, de a kereskedés korai szakaszában előfordult 16 százalékos mínusz is.
A cég a közleményben a várakozásoktól elmaradó eredményt az utóbbi időszakban végrehajtott minőségi fejlesztési beruházásokkal indokolta.
A nagy-britanniai értékesítés az idei pénzügyi év első felében 2,6 százalékkal 23,6 milliárd fontra (9200 milliárd forintra) csökkent.
Magyarországon azonban a Tesco forgalma a köztes októberi eredménybeszámoló szerint ugyanebben az időszakban – a dohánytermékek forgalmazásának szabályozásában bekövetkezett változások hatásait kiszűrve – 1 százalékkal emelkedett éves összevetésben.
Dave Lewis, a Tesco szeptemberben munkába állt új vezérigazgatója a londoni tőzsdén kedden ismertetett közleményben hangsúlyozta, hogy a nyár óta elindított radikális átalakítás már kezdi éreztetni hatását. A közlemény szerint a cég hatezer új munkahelyet teremtett, bővítette áruválasztékát, és bár ezek az intézkedések rövid távon rontják a nyereségességet, elengedhetetlenek azonban az egészséges üzletmenet helyreállításához. (Kertész Róbert, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >