Újabb lépés a fenntarthatóságért: A Danone is csatlakozott a Green Pledge vállaláshoz
A Danone Magyarország Kft. is fellépett a környezetvédelem és a fenntarthatóság marketing- és reklámipar piacán való érvényesítése mellett, mikor csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.

(Fotó: Danone Magyarország Kft.)
A környezetvédelem, a környezet megfelelő ábrázolása és az ún. „greenwashing” elkerülése egyre égetőbb feladata a marketing- és reklámiparnak – és ez alól nem jelent kivétel az FMCG szektor sem. Többek között ezért is csatlakozott a Danone Magyarország Kft. a Green Pledge felhíváshoz 35 másik vállalat mellett. A cégek szándéknyilatkozatukat január 30-án írták alá.
A Green Pledge program minden területre kiterjed
A Magyar Reklámetikai Kódex ugyan régóta kiterjed a reklámok tervezési, gyártási és közzétételi szempontjaira – a környezetvédelmi kérdésekkel kapcsolatban is –, a Green Pledge mégis túlmutat ezen. A cégek vállalják, hogy a programban meghatározott szempontokat követik az általuk készített reklámanyagok megvalósításakor. Ebbe beletartozik a fenntarthatósággal kapcsolatos állítások kellő szakmai körültekintéssel és a jogszabályoknak megfelelően történő alkalmazása, a reklám készítése közben a környezetre gyakorolt negatív hatások minimalizása és a természeti erőforrások védelme. Továbbá a Green Pledge fontos elhatározása, hogy a reklámokban a szemét elhelyezéséhez kapcsolódó helyzetek bemutatása során a szelektív hulladékgyűjtéshez kapcsolódó képi és tartalmi elemeket használnak, valamint nem mutatnak olyan jelenetet, amelyben környezetszennyező tevékenység látható.
A Green Pledge vállaláshoz való csatlakozással a Danone újabb fontos lépést tesz a cég „Egy életünk van és egy bolygónk” (OPOH) víziója kiteljesedéséért
Az Önszabályozó Reklám Testülettel való több éves szoros munka pedig csak megerősítette a vállalatban a kezdeményezéshez való csatlakozási szándékot. “Felelős élelmiszerforgalmazóként elengedhetetlen számunkra, hogy figyelmünket a fenntarthatóság égető kérdéseire fordítsuk. A Green Pledge-hez való csatlakozásunk egész vállalatunk nevében egy újabb megerősítése annak, hogy nem csak a fogyasztóink egészséges életvitelét tartjuk szem előtt, de a bolygó jövőjét is” – mondta el Várkonyi Beáta, a Danone vállalati kapcsolatok igazgatója, aki a vállalat képviselőjeként és aláírójaként vett részt a ceremónián.
Kapcsolódó cikkeink
4,8%-kal kevesebb energiafogyasztás, 90% hazai forrás az élelmiszereknél – a SPAR új fenntarthatósági mérlege
A SPAR Magyarország 2024-ben is jelentős előrelépéseket tett a fenntartható…
Tovább olvasom >Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén
A jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár…
Tovább olvasom >Papíralapú kupakot és palackot tesztel az Absolut Vodka
Újabb lépést tett az Absolut Vodka a teljesen bioalapú csomagolás…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >