Újabb lépés a fenntarthatóságért: A Danone is csatlakozott a Green Pledge vállaláshoz
A Danone Magyarország Kft. is fellépett a környezetvédelem és a fenntarthatóság marketing- és reklámipar piacán való érvényesítése mellett, mikor csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/02/20230130-dsc00352-980x654-1-300x200.jpg)
(Fotó: Danone Magyarország Kft.)
A környezetvédelem, a környezet megfelelő ábrázolása és az ún. „greenwashing” elkerülése egyre égetőbb feladata a marketing- és reklámiparnak – és ez alól nem jelent kivétel az FMCG szektor sem. Többek között ezért is csatlakozott a Danone Magyarország Kft. a Green Pledge felhíváshoz 35 másik vállalat mellett. A cégek szándéknyilatkozatukat január 30-án írták alá.
A Green Pledge program minden területre kiterjed
A Magyar Reklámetikai Kódex ugyan régóta kiterjed a reklámok tervezési, gyártási és közzétételi szempontjaira – a környezetvédelmi kérdésekkel kapcsolatban is –, a Green Pledge mégis túlmutat ezen. A cégek vállalják, hogy a programban meghatározott szempontokat követik az általuk készített reklámanyagok megvalósításakor. Ebbe beletartozik a fenntarthatósággal kapcsolatos állítások kellő szakmai körültekintéssel és a jogszabályoknak megfelelően történő alkalmazása, a reklám készítése közben a környezetre gyakorolt negatív hatások minimalizása és a természeti erőforrások védelme. Továbbá a Green Pledge fontos elhatározása, hogy a reklámokban a szemét elhelyezéséhez kapcsolódó helyzetek bemutatása során a szelektív hulladékgyűjtéshez kapcsolódó képi és tartalmi elemeket használnak, valamint nem mutatnak olyan jelenetet, amelyben környezetszennyező tevékenység látható.
A Green Pledge vállaláshoz való csatlakozással a Danone újabb fontos lépést tesz a cég „Egy életünk van és egy bolygónk” (OPOH) víziója kiteljesedéséért
Az Önszabályozó Reklám Testülettel való több éves szoros munka pedig csak megerősítette a vállalatban a kezdeményezéshez való csatlakozási szándékot. “Felelős élelmiszerforgalmazóként elengedhetetlen számunkra, hogy figyelmünket a fenntarthatóság égető kérdéseire fordítsuk. A Green Pledge-hez való csatlakozásunk egész vállalatunk nevében egy újabb megerősítése annak, hogy nem csak a fogyasztóink egészséges életvitelét tartjuk szem előtt, de a bolygó jövőjét is” – mondta el Várkonyi Beáta, a Danone vállalati kapcsolatok igazgatója, aki a vállalat képviselőjeként és aláírójaként vett részt a ceremónián.
Kapcsolódó cikkeink
Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és természetvédelem egy nagyberuházásban
Az idén tavasszal nyíló Le Primore Hotel & Spa nemcsak…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >