Újabb lépés a fenntarthatóságért: A Danone is csatlakozott a Green Pledge vállaláshoz
A Danone Magyarország Kft. is fellépett a környezetvédelem és a fenntarthatóság marketing- és reklámipar piacán való érvényesítése mellett, mikor csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.
A környezetvédelem, a környezet megfelelő ábrázolása és az ún. „greenwashing” elkerülése egyre égetőbb feladata a marketing- és reklámiparnak – és ez alól nem jelent kivétel az FMCG szektor sem. Többek között ezért is csatlakozott a Danone Magyarország Kft. a Green Pledge felhíváshoz 35 másik vállalat mellett. A cégek szándéknyilatkozatukat január 30-án írták alá.
A Green Pledge program minden területre kiterjed
A Magyar Reklámetikai Kódex ugyan régóta kiterjed a reklámok tervezési, gyártási és közzétételi szempontjaira – a környezetvédelmi kérdésekkel kapcsolatban is –, a Green Pledge mégis túlmutat ezen. A cégek vállalják, hogy a programban meghatározott szempontokat követik az általuk készített reklámanyagok megvalósításakor. Ebbe beletartozik a fenntarthatósággal kapcsolatos állítások kellő szakmai körültekintéssel és a jogszabályoknak megfelelően történő alkalmazása, a reklám készítése közben a környezetre gyakorolt negatív hatások minimalizása és a természeti erőforrások védelme. Továbbá a Green Pledge fontos elhatározása, hogy a reklámokban a szemét elhelyezéséhez kapcsolódó helyzetek bemutatása során a szelektív hulladékgyűjtéshez kapcsolódó képi és tartalmi elemeket használnak, valamint nem mutatnak olyan jelenetet, amelyben környezetszennyező tevékenység látható.
A Green Pledge vállaláshoz való csatlakozással a Danone újabb fontos lépést tesz a cég „Egy életünk van és egy bolygónk” (OPOH) víziója kiteljesedéséért
Az Önszabályozó Reklám Testülettel való több éves szoros munka pedig csak megerősítette a vállalatban a kezdeményezéshez való csatlakozási szándékot. “Felelős élelmiszerforgalmazóként elengedhetetlen számunkra, hogy figyelmünket a fenntarthatóság égető kérdéseire fordítsuk. A Green Pledge-hez való csatlakozásunk egész vállalatunk nevében egy újabb megerősítése annak, hogy nem csak a fogyasztóink egészséges életvitelét tartjuk szem előtt, de a bolygó jövőjét is” – mondta el Várkonyi Beáta, a Danone vállalati kapcsolatok igazgatója, aki a vállalat képviselőjeként és aláírójaként vett részt a ceremónián.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >