Újabb francia készítményben találtak marhahús helyett lóhúst
Lóhúst találtak Franciaországban a Picard mélyhűtött ételkészítményeket forgalmazó francia vállalat két, elvileg marhahúst tartalmazó bolognai lasagne-termékeiben, amelyeket egyébként a brit botrányt követően már február 6-án elővigyázatosságból kivontak a forgalomból – közölte kedden a márka egyik szóvivője.
Először fordult elő, hogy Franciaországban az elvileg marhahúsos készételekben lóhúst találtak. Eddig ez csak Nagy-Britanniában fordult elő a Findus svéd nagyvállalat Franciaországban előállított lasagne-készítményei esetében.
A Findus után a Picard a második márka, amely érintett a lóhúsbotrányban.
A Picard közleményben jelezte, hogy a visszavont fagyasztott ételeket ugyanaz a Comigel nevű francia alvállalkozó állította elő, amely a Findus termékeit is készítette. A Picard két ételfajtát vont be, a bolognai lasagne-t és a chili con carnét.
A Picard többi 1200 készítményét nem érinti a csalás. A vállalat közölte: még várja annak a vizsgálatnak eredményét, amelynek célja megállapítani: mely szinten történt a csalás.
A kereskedelmi csalások francia ügynökségének munkatársai hétfőn házkutatást tartottak a Comigelnél és a vállalkozásnak a Romániából rendelt húst szállító Spanghero nevű francia cégnél. A vizsgálat eredményét szerdán vagy csütörtökön hozzák nyilvánosságra a francia hatóságok.
A botrány a múlt héten robbant ki, miután a brit Élelmiszer-szabványügyi Hivatal (FSA) nagy mennyiségű lóhúst talált a Findus nevű, fagyasztott hústermékek előállítására és nagybani forgalmazására szakosodott vállalat marhahúsosként megjelölt készítményeiben. A beszállító Spanghero bejelentette: feljelentést tesz a romániai vágóhíd ellen, ahonnan a húst rendelte. Daniel Constantin román mezőgazdasági miniszter ugyanakkor hétfőn azt állította: a román hatóságok szerint nincs olyan gyanú, hogy Romániában címkézték volna tévesen a hústerméket, s a lóhúst marhahúsként adták volna el az érintett román vágóhidak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >