Újabb érdeklődők a Cadburyre
A Cadbury édesipari társaság menedzsmentje – a Kraft felvásárlási törekvéseivel szemben két újabb befektetőt – a Hersheyt és a Ferrerot – próbálja megnyerni, hogy vegyék meg inkább ők a brit céget.
A Kit-Kat csokit gyártó amerikai Hershey és a Kinder tojásról ismert Ferrero már tárgyalásokat is kezdtek egy – a Cadbury-menedzsment támogatását is élvező – felvásárlási ajánlatról.
Mint ismeretes, Warren Buffett, a Kraft legnagyobb befektetője, sajtóközleményben jelezte, hogy magasnak tartja a Cadburyért ajánlott vételárat, ha az amerikai élelmiszercég alulárazott részvényeivel akar fizetni.
Préda István, az itthon felvásárlásokat és cégeladásokat szervező MB Partners Zrt. vezetője szerint a Cadbury menedzsmentje valójában nem a részvényeseit, hanem saját pozícióit védi. A szakember úgy látja, hogy a Kraft nagy tőkeerőt és komoly értékesítési szinergiákat hozna a házasságba, de a cég karizmatikus vezére, Irene Rosenfeld minden bizonnyal azonnal menesztené az ajánlatát ellenző Cadbury-vezetést. Préda szerint sántít az az érvelés, hogy a Kraftnak történő értékesítés esetén a befektetők elkótyavetyélnék a brit csokirészvényeket. A Kraft felvásárlási szándékának bejelentésekor a Cadbury részvényárfolyama közel 50 százalékkal emelkedett, és azóta is ezen a szinten mozog. Ha a felvásárlás meghiúsul, akkor a brit cég részvényesei 2010-ben jelentős árfolyamveszteséget szenvednének el. Ez utóbbinak azonban kevés az esélye, mert a Hersey és a Ferrero lényegesen kisebb cégek lévén nehezen fogják összekaparni a 17 milliárd dolláros vételárat. A Cadburyt kontrolláló befektetési alapok pedig nem engedhetik meg, hogy elmulasszák a Kraft ajánlatát – írja az MB Partners nyomán a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A libamáj a magyarok egyik kedvenc luxusélelmiszere
Hazánkban a legtöbben a kaviárt, a szarvasgombát és a libamájat…
Tovább olvasom >Közel 220 millió forintot fordított tavaly társadalmi ügyek támogatására a SPAR Magyarország
Alapítása óta, azaz már több mint 30 éve a SPAR…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >