Újabb cégek csatlakoztak a hamis termékek terjesztése elleni megállapodáshoz
A világhálón árusított hamis termékek visszaszorítása és a piacról való kivezetésük érdekében 2011-ben létrejött, majd 2016-ben megerősített megállapodáshoz újabb internetes platformok és márkatulajdonosok csatlakoztak – közölte az Európai Bizottság.
A megállapodás az Európai Bizottság kezdeményezésére jött létre, amelyhez az internetes árukereskedelemben érdekelt, valamint márkatulajdonos cégek közül újabbak, az Apple, a Duracell, a Facebook Marketplace, a Hermes és a Signify csatlakozott.
A hamisítványok internetes értékesítésének megakadályozása érdekében létrejött önkéntes megállapodás az aláíró internetes platformok mellett szakmai szövetségek és olyan vállalatok együttműködését erősíti, amelyeknek hamisított termékeit gyakran online piacokon értékesítik.
Az aláíró márkatulajdonosok között szerepel egyebek mellett az Adidas, a Chanel, a Gant, a Lacoste, a Lexmark, a Nike, a Procter and Gamble, az internetes értékesítő platformok között pedig az Alibaba, az Amazon és az eBay. Mint közölték, a gyakran hamisított és az interneten leggyakrabban árusított termékek között főként ruhák, cipők, ékszerek, játékok, kozmetikai és higiéniai, valamint elektronikai és számítógépes eszközök, és dohánytermékek találhatók. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >MNB: romlott Magyarország versenyképessége az uniós rangsorban
Magyarország versenyképessége két helyet romlott 2023-ban a megelőző évhez képest,…
Tovább olvasom >Februárban mérséklődött az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Februárban a januárinál alacsonyabb, az előzetes értéknek megfelelő, 2,6 százalékos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >