Újabb brutális élelmiszerár-emelkedéssel indul az év, már 36 ezer Ft egy családi nagybevásárlás
Folytatódik a jelentős élelmiszerár-emelkedés, a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint egy átlagos családi nagybevásárlás már 36 ezer forint körül alakul, vagyis átlagosan 41,3 százalékkal kerül többe a családi nagybevásárlás, mint egy évvel ezelőtt.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/01/pexels-photomix-company-868110-1.jpg)
Folytatódik a tavalyi tendencia
A drágulás évtizedek óta nem látott tempójúra gyorsult az év végére a hivatalos adatok és a felmérés szerint is, és az inflációs vonaton egyelőre nincsen fék, sőt: az MNB alelnöke szerint decemberben és az idei év első hónapjaiban újabb csúcsokat láthatunk. (A KSH a decemberre és a teljes 2022-es évre vonatkozó adatokat pénteken publikálja – szokás szerint az adatközlés előtt egy nappal tesszük most közzé a Privátbankár Árkosár-felmérés aktuális eredményeit.)
Az élelmiszerárak jelentős emelkedése természetesen erőteljes nyomot hagyott a vásárlói szokásokon. A kiskereskedők jelzései alapján a vásárlók egyre nagyobb arányban fordulnak az „alsó polcos”, olcsóbb és alacsonyabb minőségű termékek felé, kiugró mértékben emelkedett a saját márkás termékek forgalma is a drágább élelmiszerek rovására. Emellett az év utolsó hónapjaira drasztikusan csökkenni kezdett a fogyasztás is: a legfrissebb adatok szerint novemberben az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben már 6,7 százalékkal esett a forgalom a megelőző év azonos hónapjához képest.
A teljes elemzés itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >