Újabb ajánlat a METRO-ra
Újabb fordulat történt a Magyarországon is jelen lévő Metro cash & carry áruházlánc felvásárlási ügyében, amely már lassan egy éve húzódik. Két kelet-európai milliárdos befektető szeretné felvásárolni a kiskereskedelmi láncot, akik pénteken magasabb áron, újabb vételi ajánlatot tettek a társaságra. A Metro menedzsmentje azonban kevesli a vételárat, mert szerintük az jóval alacsonyabb a cég valóságos értékénél – olvasható az origo-n.
Az EP Global Commerce – amely egy cseh és szlovák befektető tulajdonában van – pénteken 5,8 milliárd eurós vételi ajánlatot tett a német kiskereskedelmi társaságra – értesült a Reuters.
A Metro menedzsmentje viszont felhívja a figyelmet arra, hogy ez az ár mindössze 3 százalékkal magasabb a pénteki tőzsdei záróértéknél, ám a legnagyobb baj vele az, hogy jócskán alulértékeli a céget, és az elmúlt időszakban végrehajtott átszervezési program eredményeit sem tükrözi.
Mindazonáltal áttanulmányozzák az vételi ajánlat teljes dokumentációját, és annak alapján alakítják ki végleges álláspontjukat.
A cseh Daniel Kretinsky és a szlovák Patrik Tkac tulajdonában lévő EP Global Commerce, amely már közel 11 százalékos részesedéssel rendelkezik a Metróban, pénteki ajánlatában 16 eurót kínált a Metro törzsrészvényeiért, illetve 13,8 eurót az elsőbbségi részvényekért.
Egyben felhívták a figyelmet arra, hogy ez 34,5 százalékkal magasabb annál az árnál, mint amennyit tavaly augusztusi első felvásárlási ajánlatukban ígértek.
A Metro az elmúlt években jelentős szerkezetátalakítási programot hajtott végre annak érdekében, hogy a jövőben alaptevékenységére, a C+C üzletágra koncentrálhasson. A reorganizáció keretében értékesítették például a Kaufhof áruházláncot. Jelenleg 26 országban 771 áruházat üzemeltetnek, 150 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >