Új vízmegtakarítási célt hirdetett a Metro
A német nagykereskedelmi lánc, a Metro nettó működési területének minden négyzetméterén 10%-kal kívánja csökkenteni vízfelhasználását 2030-ig a bázisévnek tekintett 2021-hez képest.
A lépés hozzájárul az ENSZ fenntartható fogyasztásra és termelésre irányuló 12. célkitűzéséhez (SDG), valamint a vállalat működési költségeinek csökkentéséhez
Az új cél egy korábbi helyébe lép, amely 2025-ig 5%-kal célozta csökkenteni a vízfogyasztást a 2016-17-es pénzügyi évhez képest – jelezte a vállalat. Ezt a célszámot azonban a vállalat túlteljesítette, mivel a folyó pénzügyi évben 19%-kal mérsékelte vízfogyasztását.
Ivonne Bollow, a Metro AG alelnöke elmondta: „A vízhiány napjaink egyik legnagyobb globális kihívása. A globális vízigény folyamatosan növekszik, miközben a rendelkezésre álló vízkészletek az éghajlatváltozás miatt folyamatosan csökkennek – ami drasztikus következményekkel jár a világ élelmiszerellátására és táplálkozására nézve. […] Globálisan aktív élelmiszer-nagykereskedőként a víz- és klímavédelem kiemelt prioritást élvez a Metronál, és ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé, amelyeket következetesen igyekszünk megvalósítani, és ha szükséges, még ambiciózusabb terveket fogalmazunk meg.”
Víztakarékosság
A vízfogyasztás csökkentését olyan intézkedések segítik, mint a csapok és WC-öblítők passzív víztakarékos rendszerei, az esővíz használata és a víz újrahasznosítása, a sérült, szivárgó vízvezetékek javítása, valamint a dolgozók érzékenyítése a vízzel mint erőforrással való bánásmód kapcsán – nyilatkozta a vállalat.
Emellett a vízfogyasztás csökkentésére komoly lehetőségek rejlenek az ellátási láncban. Ezek kiaknázása érdekében a Metro „CDP Ellátási lánc programja” segítségével már korai szakaszban azonosítja és kezeli a saját beszállítóinál felmerülő potenciális lehetőségeket és kockázatokat.
A vállalat 2021-ben működésében csoportszintű klímasemlegesség elérését tűzte ki célul 2040-re, amire több 1 milliárd eurót tervez költeni.
Kapcsolódó cikkeink
A Walmart az 50 legjobb globális kiskereskedő éves rangsorának élén
Két amerikai székhelyű kiskereskedelmi óriás áll az 50 legjobb globális…
Tovább olvasom >Több együttműködést sürget a banánágazatban az ENSZ FAO
A Negyedik Banán Világfórum résztvevői megvitatják a főbb kihívásokat, mint…
Tovább olvasom >A magyarok nem igazán édesszájúak nemzetközi viszonylatban
Az európai és közép-ázsiai országokban jelentős eltérések tapasztalhatók az egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >