Új vízmegtakarítási célt hirdetett a Metro
A német nagykereskedelmi lánc, a Metro nettó működési területének minden négyzetméterén 10%-kal kívánja csökkenteni vízfelhasználását 2030-ig a bázisévnek tekintett 2021-hez képest.
A lépés hozzájárul az ENSZ fenntartható fogyasztásra és termelésre irányuló 12. célkitűzéséhez (SDG), valamint a vállalat működési költségeinek csökkentéséhez
Az új cél egy korábbi helyébe lép, amely 2025-ig 5%-kal célozta csökkenteni a vízfogyasztást a 2016-17-es pénzügyi évhez képest – jelezte a vállalat. Ezt a célszámot azonban a vállalat túlteljesítette, mivel a folyó pénzügyi évben 19%-kal mérsékelte vízfogyasztását.
Ivonne Bollow, a Metro AG alelnöke elmondta: „A vízhiány napjaink egyik legnagyobb globális kihívása. A globális vízigény folyamatosan növekszik, miközben a rendelkezésre álló vízkészletek az éghajlatváltozás miatt folyamatosan csökkennek – ami drasztikus következményekkel jár a világ élelmiszerellátására és táplálkozására nézve. […] Globálisan aktív élelmiszer-nagykereskedőként a víz- és klímavédelem kiemelt prioritást élvez a Metronál, és ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé, amelyeket következetesen igyekszünk megvalósítani, és ha szükséges, még ambiciózusabb terveket fogalmazunk meg.”
Víztakarékosság
A vízfogyasztás csökkentését olyan intézkedések segítik, mint a csapok és WC-öblítők passzív víztakarékos rendszerei, az esővíz használata és a víz újrahasznosítása, a sérült, szivárgó vízvezetékek javítása, valamint a dolgozók érzékenyítése a vízzel mint erőforrással való bánásmód kapcsán – nyilatkozta a vállalat.
Emellett a vízfogyasztás csökkentésére komoly lehetőségek rejlenek az ellátási láncban. Ezek kiaknázása érdekében a Metro „CDP Ellátási lánc programja” segítségével már korai szakaszban azonosítja és kezeli a saját beszállítóinál felmerülő potenciális lehetőségeket és kockázatokat.
A vállalat 2021-ben működésében csoportszintű klímasemlegesség elérését tűzte ki célul 2040-re, amire több 1 milliárd eurót tervez költeni.
Kapcsolódó cikkeink
ENSZ: A lakosság élelmezéséhez elengedhetetlen a fenntartható vízgazdálkodás
Ahhoz, hogy Európa és Közép-Ázsia lakosságának étel kerüljön az asztalára,…
Tovább olvasom >FAO: a globális élelmiszerárak minimálisan emelkedtek márciusban
Márciusban alig változtak, minimálisan emelkedtek a globális élelmiszerárak az ENSZ…
Tovább olvasom >Februárban emelkedett a FAO élelmiszerár indexe
A cukor, tejtermékek és a növényi olajok drágulásától fűtve nőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >