Új védjegyesek díjkiosztója a Foodapesten
A szokásostól eltérő időpontban, de a hagyományoknak megfelelően február 23-án a FOODAPEST szakkiállítás keretei között ezúttal is sor került az elismerések átadására.
A 2009. évben 20 cég 95 termékét értékelte a bíráló bizottság a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy viselésére alkalmasnak. Az új védjegyes termék között számos tésztafélét, szeszes italt, hústerméket találunk, de megtalálhatók közük a konzervipar termékei, továbbá olaj sajt, méz és üdítő is. A legutóbbi – 2008 novemberében rendezett – díjátadó gála óta mintegy 100 termékkel bővült a garantáltan kiemelkedő minőségű élelmiszerek palettája. A védjegy népszerűsítésére irányuló több éves marketing tevékenységnek köszönhetően jelenleg közel 90 gyártó mintegy 452 terméke viseli a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet. Az új jelentkezések és a korábbi szerződések megújítása is folyamatosan zajlik.
A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) 1998-ban hozta létre a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet, a programot a kezdetektől fogva az Agrármarketing Centrum (AMC) koordinálja. Az elmúlt évben a média bevonásával, illetve kereskedelmi akciók szervezésével hívta fel a lakosság figyelemét a kiváló magyar élelmiszerekre. A múlt év végéig több nagy üzletlánc kiemelt üzleteiben a KMÉ védjegyes termékeknél polcbelógókat, valamint az üzletek bejáratainál népszerűsítő plakátokat helyeztek ki. Az üzletláncok akciós újságaiban is megjelentek a védjegyet viselő termékek. Az akció kiegészítéseként a KMÉ védjegyes gyártóknál egy 40 részes filmsorozatot forgattak, mely Sztárnyomozó címmel került adásba az egyik kereskedelmi csatornán.
A védjegyes termékek piacának bővítése érdekében lakosság és a kereskedelem képviselői mellett az AMC a vendéglátóipar felé is nyitna: az első KMÉ-HORECA üzletember találkozót az ősszel rendezték, ahol a Kiváló Magyar Élelmiszert gyártó cégek a HORECA (szálloda, panzió, étterem stb.) szektorban tevékenykedő beszerzőkkel, üzletemberekkel találkozhattak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >