Új vásárcsarnok épült Mohácson
Új vásárcsarnokot építettek mintegy 680 millió forintból Mohácson, a korábbi Jókai utcai piac helyére – tájékoztatta a Duna-parti város polgármestere az MTI-t.
Szekó József (Fidesz) elmondta: az új létesítményre nagy igény volt a mohácsiak körében, ugyanis annak helyén egy csaknem ötvenéves, leromlott állapotú, korszerűtlen piactér volt.
A fejlesztés célja az volt, hogy vonzó piaci környezetet teremtsenek a környező települések termelői és lakossága, valamint a turisták számára – közölte, hozzátéve: a beruházás segíti a helyi termelőket, hozzájárul a kereslet és a kínálat erősödéséhez, a helyi gazdaság élénküléséhez.
A polgármester kitért arra: a több mint 3100 négyzetméter hasznos alapterületű új létesítmény kivitelezése tavaly indult meg, s mintegy másfél év alatt készült el.
A fedett és nyitott árusítóteret is tartalmazó piactér vásárcsarnokának tetején parkolót alakítottak ki, a létesítményben zöldség és gyümölcs tárolására alkalmas hűtőkamrákat és raktárakat építettek, hatósági és piacfelügyelői irodát alakítottak ki, továbbá elsősegélynyújtó helyiséget hoztak létre. Szekó József elmondta: a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretében csaknem 650 millió forintos európai uniós és hazai támogatásból, valamint 30 millió forintnyi saját erőből megvalósult fejlesztést csütörtökön adják át. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >Kivárás van – bizalom kevésbé
Makrogazdasági kitekintés az Egyensúly Intézet I. negyedéves elemzésében Lassuló GDP-növekedés,…
Tovább olvasom >A mezőgazdasági beruházások 42 százalékát épületekre és építményekre fordították 2024-ben
A KSH előzetes adatai szerint 669,4 milliárd forint volt a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Védelmet kapnak a húskészítmények elnevezései – irányt mutat az Európai Bizottság új javaslata
Újabb lépést tesz az átláthatóbb és tisztességesebb élelmiszerpiac irányába az…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >