Új támogatási konstrukció a méhészeknek
A méhészet versenyképesebbé tétele, valamint a méhállomány egészségügyi kondíciójának megőrzése érdekében az Agrárminisztérium új támogatási konstrukciót dolgozott ki a méhészeknek – olvasható a Magyar Nemzet Online-on. Idén hatszázmillió forintot különített el a tárca, az összeg mintegy húszezer méhész 1,2 millió méhcsaládjának jelenthet segítséget. Méhcsaládonként, vagyis kaptáranként ötszáz forintot igényelhetnek az arra jogosult méhészek. Amennyiben a kérelmek meghaladják a keretösszeget, akkor a támogatás mértéke arányosan csökken.
A támogatásra a méhészeknek idén kifejezetten szükségük lesz a távolról sem ideális tavaszi időjárás miatt. Ahogyan azt nemrégiben a Magyar Nemzetnek Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület elnöke elmondta, a repcét gyakorlatilag elvitte a szárazság, ezért a méztermés a tavalyi mennyiségnek mindössze a húsz-harminc százalékát érte el. Bár az akác virágzását a szokásos 10-12 nap helyett 20-25 napra nyújtotta a hűvös, esős időjárás, az ország bizonyos részein a méheknek csak öt-hat nap volt alkalmas a kirepülésre. Az évi átlag tízezer tonnától jócskán elmaradt az idei akácméztermés, ám a belföldi ellátást ez nem veszélyezteti, csak exportra jut kevesebb – fejtette ki Bross Péter. Az ország legnagyobb területű, 600 ezer hektáros méhlegelője, a napraforgó ezekben a hetekben virágzik. (magyarnemzet.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >Közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >Új felhívás támogatja a fenntartható vízgazdálkodási közösségeket
Kétmilliárd forint keretösszeggel jelent meg a „Vízfelhasználás hatékonyságát javító fenntartható vízgazdálkodási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >