Új szabályozás, minden eddiginél szigorúbb szabályok várnak a kapszulás kávék forgalamzóira
Nem mindegy, hogy mennyi és milyen csomagolás kerül az EU területén forgalmazott termékekre. A tagállamoknak 2025 végéig kell majd elérni azt, hogy az ország területén keletkezett, csomagolásból származó hulladék legalább 65 százalékát újrahasznosítják.

Sok új előírásnak kell majd megfelelni
Újabb intézkedésekkel állhat elő a héten – várhatóan szerdán – az Európai Unió azzal a céllal, hogy csökkentse a csomagolásból származó hulladékot, megreformálhatják a piacot a kávékapszuláktól elkezdve az egyszer használatos palackokig – írja a Bloomberg nyomán a napi.hu.
Az új szabályozások keretén belül az EU arra kényszerítheti a cégeket, hogy biztosítsák, a mindennapi használatban lévő termékek csomagolása könnyebben újrahasznosítható vagy természetes körülmények között lebomló legyen.
Az Európai Bizottság a tervezetben azzal érvel, hogy az elmúlt években túlburjánzó csomagolás a károsanyag-kibocsátás, egyéb szennyezések növekedéséhez és a természeti erőforrások túlzott kiaknázásához vezetett. Ezért szeretnék inkább a körkörös gazdaság elveinek megfelelővé tenni ezt az iparágat.
Az új szabályozás több szektort is érint majd, így az élelmiszeripari és vegyipari gyártást is. Miután az uniós vizsgálatok szerint a csomagolás újrahasznosítását sokszor egy designelem lehetetleníti el, az intézkedések például a matricákra is kiterjednek.
Kapcsolódó cikkeink
Elárasztanak a zacskók: 22 milliárd műanyag csomagolás jöhet divatból 2030-ig
Az online rendelt ruhák ára nemcsak a pénztárcánkat, hanem a…
Tovább olvasom >A brazil kávéra kivetett vámok ellenére is terjeszkedni tervez Amerikában a Lavazza
Az olasz Lavazza továbbra is terjeszkedni kíván az amerikai piacon,…
Tovább olvasom >Makó új ipari korszakba lép – indul a kínai alumíniumdobozgyár
Történelmi léptékű beruházás zajlik Makón: a kínai CPMC vállalat hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >