Új szabályozás, minden eddiginél szigorúbb szabályok várnak a kapszulás kávék forgalamzóira
Nem mindegy, hogy mennyi és milyen csomagolás kerül az EU területén forgalmazott termékekre. A tagállamoknak 2025 végéig kell majd elérni azt, hogy az ország területén keletkezett, csomagolásból származó hulladék legalább 65 százalékát újrahasznosítják.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/11/pexels-ays%CC%A7enur-11434737.jpg)
Sok új előírásnak kell majd megfelelni
Újabb intézkedésekkel állhat elő a héten – várhatóan szerdán – az Európai Unió azzal a céllal, hogy csökkentse a csomagolásból származó hulladékot, megreformálhatják a piacot a kávékapszuláktól elkezdve az egyszer használatos palackokig – írja a Bloomberg nyomán a napi.hu.
Az új szabályozások keretén belül az EU arra kényszerítheti a cégeket, hogy biztosítsák, a mindennapi használatban lévő termékek csomagolása könnyebben újrahasznosítható vagy természetes körülmények között lebomló legyen.
Az Európai Bizottság a tervezetben azzal érvel, hogy az elmúlt években túlburjánzó csomagolás a károsanyag-kibocsátás, egyéb szennyezések növekedéséhez és a természeti erőforrások túlzott kiaknázásához vezetett. Ezért szeretnék inkább a körkörös gazdaság elveinek megfelelővé tenni ezt az iparágat.
Az új szabályozás több szektort is érint majd, így az élelmiszeripari és vegyipari gyártást is. Miután az uniós vizsgálatok szerint a csomagolás újrahasznosítását sokszor egy designelem lehetetleníti el, az intézkedések például a matricákra is kiterjednek.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább emelkednek a kávéárak, figyelmeztet a Lavazza
Az olasz Lavazza arra figyelmeztet, hogy a kávé ára a…
Tovább olvasom >10 millió visszaváltás a MOHU REpont rendszerében
Elérte a 10 milliót a visszaváltások száma a MOHU REpont…
Tovább olvasom >CSAOSZ Konferencia – Élelmiszer-veszteség csökkentése fenntartható csomagolással
A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) a közép-európai térségben…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >