Új szabályozás jöhet a Kínából érkező kis értékű csomagokra
Az Egyesült Államok kormánya szigorítani tervezi a Kínából érkező kis értékű szállítmányokra vonatkozó szabályozást, amely jelentős hatással lehet az olyan népszerű online bevásárlóoldalakra, mint a Shein és a Temu – írja a BBC. Az új szabályozás célja, hogy korlátozza az alacsony értékű kínai termékek vámmentes bejutását az amerikai piacra, amely a Biden-adminisztráció szerint tisztességtelen versenyelőnyt biztosít ezeknek a vállalatoknak.
Jelenleg az USA-ban az 800 dollár alatti (kb. 285 ezer forint) értékű szállítmányok vám- és adómentesen léphetnek be az országba. A kormány szerint azonban a szabályt számos kínai vállalat, köztük a Shein és a Temu, kihasználta, hogy olcsóbb termékeket kínáljon az amerikai piacon. A tervezett szabályozás szerint a vámmentesség számos termékcsoport, például cipők, gépek, textíliák és ruházati cikkek esetében megszűnne.
Az új szabályok nemcsak a vámmentesség megszüntetését célozzák, hanem a szállítmányozókra is szigorúbb adatközlési követelményeket róhatnak, több információt kérve a vámhatóságok számára. Ez hozzájárulhat a hatékonyabb ellenőrzéshez, amely megnehezítené a kedvező vámfeltételek kijátszását.
A Temu közleményében jelezte, hogy növekedése nem függ a de minimis mentességtől, míg a Shein támogatja a vámmentesség reformját, és már részt vesz egy amerikai vám- és határvédelmi kísérleti programban. Gina Raimondo kereskedelmi miniszter kiemelte: „Az amerikai munkavállalók és vállalkozások bárkit felülmúlhatnak, ha egyenlő versenyfeltételek mellett dolgoznak.”
A javaslat még véleményezési szakaszban van, mielőtt véglegesítenék, de ha elfogadják, komoly következményei lehetnek a Kínából érkező olcsó termékek amerikai piacra jutására. Az Európai Unió is hasonló intézkedések bevezetését fontolgatja a kis értékű szállítmányokra vonatkozóan, ami azt mutatja, hogy globálisan egyre nagyobb figyelem irányul a de minimis mentességek lehetséges visszaéléseire.
Az új szabályozás tehát nemcsak a kínai e-kereskedelmi cégek számára jelenthet kihívást, hanem a vásárlók számára is, akik eddig kedvező áron fértek hozzá ezekhez a termékekhez.
Az Egyesült Államok kormánya szigorítani tervezi a Kínából érkező kis értékű szállítmányokra vonatkozó szabályozást, amely jelentős hatással lehet az olyan népszerű online bevásárlóoldalakra, mint a Shein és a Temu – írja a BBC. Az új szabályozás célja, hogy korlátozza az alacsony értékű kínai termékek vámmentes bejutását az amerikai piacra, amely a Biden-adminisztráció szerint tisztességtelen versenyelőnyt biztosít ezeknek a vállalatoknak.
Jelenleg az USA-ban az 800 dollár alatti (kb. 285 ezer forint) értékű szállítmányok vám- és adómentesen léphetnek be az országba. A kormány szerint azonban a szabályt számos kínai vállalat, köztük a Shein és a Temu, kihasználta, hogy olcsóbb termékeket kínáljon az amerikai piacon. A tervezett szabályozás szerint a vámmentesség számos termékcsoport, például cipők, gépek, textíliák és ruházati cikkek esetében megszűnne.
Az új szabályok nemcsak a vámmentesség megszüntetését célozzák, hanem a szállítmányozókra is szigorúbb adatközlési követelményeket róhatnak, több információt kérve a vámhatóságok számára. Ez hozzájárulhat a hatékonyabb ellenőrzéshez, amely megnehezítené a kedvező vámfeltételek kijátszását.
A Temu közleményében jelezte, hogy növekedése nem függ a de minimis mentességtől, míg a Shein támogatja a vámmentesség reformját, és már részt vesz egy amerikai vám- és határvédelmi kísérleti programban. Gina Raimondo kereskedelmi miniszter kiemelte: „Az amerikai munkavállalók és vállalkozások bárkit felülmúlhatnak, ha egyenlő versenyfeltételek mellett dolgoznak.”
A javaslat még véleményezési szakaszban van, mielőtt véglegesítenék, de ha elfogadják, komoly következményei lehetnek a Kínából érkező olcsó termékek amerikai piacra jutására. Az Európai Unió is hasonló intézkedések bevezetését fontolgatja a kis értékű szállítmányokra vonatkozóan, ami azt mutatja, hogy globálisan egyre nagyobb figyelem irányul a de minimis mentességek lehetséges visszaéléseire.
Az új szabályozás tehát nemcsak a kínai e-kereskedelmi cégek számára jelenthet kihívást, hanem a vásárlók számára is, akik eddig kedvező áron fértek hozzá ezekhez a termékekhez.
Kapcsolódó cikkeink
Ezek lesznek 2024 karácsonyának slágerajándékai az eMAG-on
Az év végi hajrában egyértelművé vált, hogy mely termékek a…
Tovább olvasom >Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >