Új szabályozás jöhet a Kínából érkező kis értékű csomagokra
Az Egyesült Államok kormánya szigorítani tervezi a Kínából érkező kis értékű szállítmányokra vonatkozó szabályozást, amely jelentős hatással lehet az olyan népszerű online bevásárlóoldalakra, mint a Shein és a Temu – írja a BBC. Az új szabályozás célja, hogy korlátozza az alacsony értékű kínai termékek vámmentes bejutását az amerikai piacra, amely a Biden-adminisztráció szerint tisztességtelen versenyelőnyt biztosít ezeknek a vállalatoknak.
Jelenleg az USA-ban az 800 dollár alatti (kb. 285 ezer forint) értékű szállítmányok vám- és adómentesen léphetnek be az országba. A kormány szerint azonban a szabályt számos kínai vállalat, köztük a Shein és a Temu, kihasználta, hogy olcsóbb termékeket kínáljon az amerikai piacon. A tervezett szabályozás szerint a vámmentesség számos termékcsoport, például cipők, gépek, textíliák és ruházati cikkek esetében megszűnne.
Az új szabályok nemcsak a vámmentesség megszüntetését célozzák, hanem a szállítmányozókra is szigorúbb adatközlési követelményeket róhatnak, több információt kérve a vámhatóságok számára. Ez hozzájárulhat a hatékonyabb ellenőrzéshez, amely megnehezítené a kedvező vámfeltételek kijátszását.
A Temu közleményében jelezte, hogy növekedése nem függ a de minimis mentességtől, míg a Shein támogatja a vámmentesség reformját, és már részt vesz egy amerikai vám- és határvédelmi kísérleti programban. Gina Raimondo kereskedelmi miniszter kiemelte: „Az amerikai munkavállalók és vállalkozások bárkit felülmúlhatnak, ha egyenlő versenyfeltételek mellett dolgoznak.”
A javaslat még véleményezési szakaszban van, mielőtt véglegesítenék, de ha elfogadják, komoly következményei lehetnek a Kínából érkező olcsó termékek amerikai piacra jutására. Az Európai Unió is hasonló intézkedések bevezetését fontolgatja a kis értékű szállítmányokra vonatkozóan, ami azt mutatja, hogy globálisan egyre nagyobb figyelem irányul a de minimis mentességek lehetséges visszaéléseire.
Az új szabályozás tehát nemcsak a kínai e-kereskedelmi cégek számára jelenthet kihívást, hanem a vásárlók számára is, akik eddig kedvező áron fértek hozzá ezekhez a termékekhez.
Az Egyesült Államok kormánya szigorítani tervezi a Kínából érkező kis értékű szállítmányokra vonatkozó szabályozást, amely jelentős hatással lehet az olyan népszerű online bevásárlóoldalakra, mint a Shein és a Temu – írja a BBC. Az új szabályozás célja, hogy korlátozza az alacsony értékű kínai termékek vámmentes bejutását az amerikai piacra, amely a Biden-adminisztráció szerint tisztességtelen versenyelőnyt biztosít ezeknek a vállalatoknak.
Jelenleg az USA-ban az 800 dollár alatti (kb. 285 ezer forint) értékű szállítmányok vám- és adómentesen léphetnek be az országba. A kormány szerint azonban a szabályt számos kínai vállalat, köztük a Shein és a Temu, kihasználta, hogy olcsóbb termékeket kínáljon az amerikai piacon. A tervezett szabályozás szerint a vámmentesség számos termékcsoport, például cipők, gépek, textíliák és ruházati cikkek esetében megszűnne.
Az új szabályok nemcsak a vámmentesség megszüntetését célozzák, hanem a szállítmányozókra is szigorúbb adatközlési követelményeket róhatnak, több információt kérve a vámhatóságok számára. Ez hozzájárulhat a hatékonyabb ellenőrzéshez, amely megnehezítené a kedvező vámfeltételek kijátszását.
A Temu közleményében jelezte, hogy növekedése nem függ a de minimis mentességtől, míg a Shein támogatja a vámmentesség reformját, és már részt vesz egy amerikai vám- és határvédelmi kísérleti programban. Gina Raimondo kereskedelmi miniszter kiemelte: „Az amerikai munkavállalók és vállalkozások bárkit felülmúlhatnak, ha egyenlő versenyfeltételek mellett dolgoznak.”
A javaslat még véleményezési szakaszban van, mielőtt véglegesítenék, de ha elfogadják, komoly következményei lehetnek a Kínából érkező olcsó termékek amerikai piacra jutására. Az Európai Unió is hasonló intézkedések bevezetését fontolgatja a kis értékű szállítmányokra vonatkozóan, ami azt mutatja, hogy globálisan egyre nagyobb figyelem irányul a de minimis mentességek lehetséges visszaéléseire.
Az új szabályozás tehát nemcsak a kínai e-kereskedelmi cégek számára jelenthet kihívást, hanem a vásárlók számára is, akik eddig kedvező áron fértek hozzá ezekhez a termékekhez.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Algoritmusok irányítják a kosarat – így alakítják át az online platformok a vásárlói döntéseket
Az impulzusvásárlás már nem csupán fogyasztói pszichológia, hanem üzleti modell:…
Tovább olvasom >További cikkeink
NESQUIK STRAWBERRY MILK-MIX: EPRES ÍZŰ ÍZESÍTŐ ITALPOR 350 G
Jólesne a nyári hőségben egy frissítő, gyümölcsös ízű ital? A…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >