Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi meg a 2025. évre vonatkozó kereskedelmi tárgyalásait a tejipari gyártókkal, ha azok előzetesen megállapodást kötnek beszállítóikkal. A gyártóknak december 15-éig kell egyezségre jutniuk a termelőkkel.
A döntés összhangban áll az anyavállalat, a Les Mousquetaires vállalásaival, amelyek célja az agrárnyersanyagok eredetének és költségeinek esetében az átláthatóság növelése, valamint a mezőgazdaságban dolgozók jövedelmének védelme.
A Les Mousquetaires nyolcpontos programot hirdetett a francia élelmiszer-önrendelkezés erősítésére, többek között a szezonális helyi gyümölcsök és zöldségek népszerűsítésére, valamint a helyi termelők támogatására. 2027-ig a vállalat megduplázná helyi beszállító partnerei számát 20 ezerre, csökkentve az ellátási lánc közvetítőit és a szállítással járó karbonkibocsátást.
Emellett a kereskedő 2025-től bevezeti az „Intermarché Terroir” címkét, amely a teljes mértékben francia ellátási láncból származó friss termékeket hivatott majd jelölni. Thierry Cotillard, a Les Mousquetaires elnöke szerint ezek az intézkedések fontos lépések a francia agrárium támogatására, és az élelmiszerlánc minden szereplőjét együttműködésére szólította fel.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Több mint egymillióan írtak alá egy petíciót egy növényvédő szer újbóli bevezetéséről szóló törvény ellen
Meghaladta hétfőn Franciaországban az 1,3 milliót egy növényvédő szer újbóli…
Tovább olvasom >Jelenleg is tart az aratás, figyeljünk az utakon!
Még tart az aratási időszak, ezért országszerte a nagy mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Magyar agrárinformatikai cég hódít Malajziában
Malajziában indult el egy kiemelt zöldmezős agrárberuházás, ahol a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >