Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi meg a 2025. évre vonatkozó kereskedelmi tárgyalásait a tejipari gyártókkal, ha azok előzetesen megállapodást kötnek beszállítóikkal. A gyártóknak december 15-éig kell egyezségre jutniuk a termelőkkel.
A döntés összhangban áll az anyavállalat, a Les Mousquetaires vállalásaival, amelyek célja az agrárnyersanyagok eredetének és költségeinek esetében az átláthatóság növelése, valamint a mezőgazdaságban dolgozók jövedelmének védelme.
A Les Mousquetaires nyolcpontos programot hirdetett a francia élelmiszer-önrendelkezés erősítésére, többek között a szezonális helyi gyümölcsök és zöldségek népszerűsítésére, valamint a helyi termelők támogatására. 2027-ig a vállalat megduplázná helyi beszállító partnerei számát 20 ezerre, csökkentve az ellátási lánc közvetítőit és a szállítással járó karbonkibocsátást.
Emellett a kereskedő 2025-től bevezeti az „Intermarché Terroir” címkét, amely a teljes mértékben francia ellátási láncból származó friss termékeket hivatott majd jelölni. Thierry Cotillard, a Les Mousquetaires elnöke szerint ezek az intézkedések fontos lépések a francia agrárium támogatására, és az élelmiszerlánc minden szereplőjét együttműködésére szólította fel.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Mezőgazdasági államtitkár: a kormány mindent megtesz azért, hogy ukrán gabona ne kerülhessen többet Magyarországra
A kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy Magyarországra még egyszer…
Tovább olvasom >AM: a kormány újabb forrásokat biztosít az agrárium fenntarthatóságának növelésére
A szakmai szervezetek és kutatási hálózatok munkája elengedhetetlenül fontos a…
Tovább olvasom >Támogatásokkal és intézkedésekkel segítik a gazdákat
Eredményes agrárium nélkül nincs sikeres vidék, nincs biztonságos élelmiszerellátás és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >Opten: Félezer alá csökkenhet a cégek száma Magyarországon
Tartós és mélyreható átalakulás zajlik a magyar vállalati szektorban: miközben…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >