Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 11. 20. 09:39

A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi meg a 2025. évre vonatkozó kereskedelmi tárgyalásait a tejipari gyártókkal, ha azok előzetesen megállapodást kötnek beszállítóikkal. A gyártóknak december 15-éig kell egyezségre jutniuk a termelőkkel.

A döntés összhangban áll az anyavállalat, a Les Mousquetaires vállalásaival, amelyek célja az agrárnyersanyagok eredetének és költségeinek esetében az átláthatóság növelése, valamint a mezőgazdaságban dolgozók jövedelmének védelme.

A Les Mousquetaires nyolcpontos programot hirdetett a francia élelmiszer-önrendelkezés erősítésére, többek között a szezonális helyi gyümölcsök és zöldségek népszerűsítésére, valamint a helyi termelők támogatására. 2027-ig a vállalat megduplázná helyi beszállító partnerei számát 20 ezerre, csökkentve az ellátási lánc közvetítőit és a szállítással járó karbonkibocsátást.

Emellett a kereskedő 2025-től bevezeti az „Intermarché Terroir” címkét, amely a teljes mértékben francia ellátási láncból származó friss termékeket hivatott majd jelölni. Thierry Cotillard, a Les Mousquetaires elnöke szerint ezek az intézkedések fontos lépések a francia agrárium támogatására, és az élelmiszerlánc minden szereplőjét együttműködésére szólította fel.

ESM

 

Kapcsolódó cikkeink