Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi meg a 2025. évre vonatkozó kereskedelmi tárgyalásait a tejipari gyártókkal, ha azok előzetesen megállapodást kötnek beszállítóikkal. A gyártóknak december 15-éig kell egyezségre jutniuk a termelőkkel.
A döntés összhangban áll az anyavállalat, a Les Mousquetaires vállalásaival, amelyek célja az agrárnyersanyagok eredetének és költségeinek esetében az átláthatóság növelése, valamint a mezőgazdaságban dolgozók jövedelmének védelme.
A Les Mousquetaires nyolcpontos programot hirdetett a francia élelmiszer-önrendelkezés erősítésére, többek között a szezonális helyi gyümölcsök és zöldségek népszerűsítésére, valamint a helyi termelők támogatására. 2027-ig a vállalat megduplázná helyi beszállító partnerei számát 20 ezerre, csökkentve az ellátási lánc közvetítőit és a szállítással járó karbonkibocsátást.
Emellett a kereskedő 2025-től bevezeti az „Intermarché Terroir” címkét, amely a teljes mértékben francia ellátási láncból származó friss termékeket hivatott majd jelölni. Thierry Cotillard, a Les Mousquetaires elnöke szerint ezek az intézkedések fontos lépések a francia agrárium támogatására, és az élelmiszerlánc minden szereplőjét együttműködésére szólította fel.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországban növekvő cseresznyetermést jósolnak 2025-re
Annak ellenére, hogy Franciaországban csökken a cseresznye termőterülete, az Agreste…
Tovább olvasom >AM: új kezdet kapujában a magyar-bajor agrárkapcsolatok
Nagyon tanulságos, hogy szinte minden kérdésben egyet tudtunk érteni. Az…
Tovább olvasom >Franciaországgal közösek a céljaink az európai agráriumot illetően
A magyar és francia gazdák érdeke mindig ugyanaz volt, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Virtuális munkatapasztalatot kínál tinédzsereknek a brit Aldi
Az Aldi elindította első virtuális munkatapasztalat-programját, amely a 13 évesnél…
Tovább olvasom >Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >