Új stratégiát hirdetett és a tudományosan megalapozott egészségügyi küldetésre koncentrál a Danone vezérigazgatója
Fordulóponthoz érkezett az élelmiszeripar, ezért a Danone SA a 2025-28-as időszakban a tudományra és az innovációra, a működési fegyelemre és a proaktív portfóliókezelésre kíván nagyobb hangsúlyt fektetni.
Ennek eredményeként a párizsi székhelyű, joghurtjairól, palackozott vizeiről, tej- és növényi alapú termékeiről, valamint speciális táplálkozási márkáiról ismert multinacionális vállalat arra számít, hogy az említett időszakban árbevétele éves összehasonlításban majd 3-5%-kal nő, és az üzleti tevékenység eredményének növekedése meghaladja a nettó árbevétel növekedését. A Danone 2023-ra 27,619 milliárd eurós (29,84 milliárd dollár) teljes árbevételről számolt be, ami 7%-os növekedést jelent, és a tavalyi évre vonatkozó előrejelzésének felső határán van.
A június 20-i amszterdami befektetői napon Antoine de Saint-Affrique vezérigazgató elmondta, hogy a Danone napjainkban nagyban különbözik a két évvel ezelőtti Danone-tól, és megújulási stratégiája révén a vállalat az egészség és a táplálkozás jövőjébe lép, ahol az élelmiszerek egészségben betöltött szerepe egyre meghatározóbbá válik.
Befektetői napon tartott előadásában de Saint-Affrique elmondta, hogy
– az egészség és a táplálkozás ma minden eddiginél jobban összefonódik, és a fogyasztók étkezésének, öregedésének és életmódjának változásai strukturális hátszelet jelentenek a Danone számára. A vállalat élvonalbeli tudományos hátterét olyan egyedülálló eszköznek nevezte, amely képes hidat képezni az egészségügy és a fogyasztási cikkek között a különböző kategóriákban.
Ez utóbbira példaként a bélrendszert és a mikrobiomot, valamint a fehérjék területét említette.
A vezérigazgató szerint a Danone az elmúlt két évben radikális átalakuláson ment keresztül, és ma sokkal erősebb, mint az a vállalat, amelyet a fogyasztók korábban ismertek. Irányítása alatt a vállalat többek között precíziós fermentációval kapcsolatos partneri együttműködést kötött, tejtermékeket és tejalapú snack-családot vezetett be, felvásárolt egy tápszondákkal foglalkozó vállalatot, és elképzelhető, hogy további akvizíciókat keres az orvosi táplálkozási kategóriában.
A befektetői napon de Saint-Affrique megjegyezte, hogy a Danone kétéves kulturális megújulása széles körű és mélyreható volt, és magában foglalta az igazgatótanács megújítását is, amelyben egyszerre vannak jelen komoly iparági ismeretek és tapasztalatok, valamint az egészségügy, a táplálkozás és a fenntarthatóság területén szerzett szakértelem. Emellett a vezetőség fele is lecserélődött, és a távozókat a vállalaton belülről és kívülről egyaránt érkező tehetségek váltották – mondta.
Food Business News
Kapcsolódó cikkeink
Megújítja a Z generáció kedvéért a Danone az Activiát
Jelentős márkafrissítésről és új termék bevezetéséről tett bejelentést az amerikai…
Tovább olvasom >A GLP-1 szereket használóknak kínál joghurtitalt a Danone az USA-ban
A Danone az Oikos márka legújabb termékével, az Oikos Fusion…
Tovább olvasom >Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gulyás Gergely: november 30-ig meghosszabbítják az árrésstopot
November 30-ig meghosszabbítják az árrésstopot – jelentette ki a Miniszterelnökséget…
Tovább olvasom >Új rekordot döntött a világ instant tésztaleves-fogyasztása – Magyarország stabilan a TOP50-ben
A világ instant tésztaleves-fogyasztása új csúcsra ért: a World Instant…
Tovább olvasom >Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >