Új stratégiát hirdetett és a tudományosan megalapozott egészségügyi küldetésre koncentrál a Danone vezérigazgatója
Fordulóponthoz érkezett az élelmiszeripar, ezért a Danone SA a 2025-28-as időszakban a tudományra és az innovációra, a működési fegyelemre és a proaktív portfóliókezelésre kíván nagyobb hangsúlyt fektetni.
Ennek eredményeként a párizsi székhelyű, joghurtjairól, palackozott vizeiről, tej- és növényi alapú termékeiről, valamint speciális táplálkozási márkáiról ismert multinacionális vállalat arra számít, hogy az említett időszakban árbevétele éves összehasonlításban majd 3-5%-kal nő, és az üzleti tevékenység eredményének növekedése meghaladja a nettó árbevétel növekedését. A Danone 2023-ra 27,619 milliárd eurós (29,84 milliárd dollár) teljes árbevételről számolt be, ami 7%-os növekedést jelent, és a tavalyi évre vonatkozó előrejelzésének felső határán van.
A június 20-i amszterdami befektetői napon Antoine de Saint-Affrique vezérigazgató elmondta, hogy a Danone napjainkban nagyban különbözik a két évvel ezelőtti Danone-tól, és megújulási stratégiája révén a vállalat az egészség és a táplálkozás jövőjébe lép, ahol az élelmiszerek egészségben betöltött szerepe egyre meghatározóbbá válik.
Befektetői napon tartott előadásában de Saint-Affrique elmondta, hogy
– az egészség és a táplálkozás ma minden eddiginél jobban összefonódik, és a fogyasztók étkezésének, öregedésének és életmódjának változásai strukturális hátszelet jelentenek a Danone számára. A vállalat élvonalbeli tudományos hátterét olyan egyedülálló eszköznek nevezte, amely képes hidat képezni az egészségügy és a fogyasztási cikkek között a különböző kategóriákban.
Ez utóbbira példaként a bélrendszert és a mikrobiomot, valamint a fehérjék területét említette.
A vezérigazgató szerint a Danone az elmúlt két évben radikális átalakuláson ment keresztül, és ma sokkal erősebb, mint az a vállalat, amelyet a fogyasztók korábban ismertek. Irányítása alatt a vállalat többek között precíziós fermentációval kapcsolatos partneri együttműködést kötött, tejtermékeket és tejalapú snack-családot vezetett be, felvásárolt egy tápszondákkal foglalkozó vállalatot, és elképzelhető, hogy további akvizíciókat keres az orvosi táplálkozási kategóriában.
A befektetői napon de Saint-Affrique megjegyezte, hogy a Danone kétéves kulturális megújulása széles körű és mélyreható volt, és magában foglalta az igazgatótanács megújítását is, amelyben egyszerre vannak jelen komoly iparági ismeretek és tapasztalatok, valamint az egészségügy, a táplálkozás és a fenntarthatóság területén szerzett szakértelem. Emellett a vezetőség fele is lecserélődött, és a távozókat a vállalaton belülről és kívülről egyaránt érkező tehetségek váltották – mondta.
Food Business News
Kapcsolódó cikkeink
Kivezeti a német piacról a Provamel márkát a Danone
Augusztustól megszünteti a Provamel márka forgalmazását a Danone Németországban. A…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >