Már elérhető a hazai fejlesztésű qvik mobilfizetési megoldás a magyar üzletlánc egyes Príma üzleteiben

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 01. 27. 11:30

Magyarország egyik legjelentősebb hazai tulajdonú kiskereskedelmi láncának egyes Príma üzleteiben megkezdődött a qvik fizetési szolgáltatás. Az üzletlánc a qvik bevezetését első körben néhány kereskedelmi egységben teszi lehetővé, ahol az önkiszolgáló kasszarendszeren keresztül az elfogadói pénzügyi szolgáltatást a Raiffeisen Bank biztosítja.

Mobiltelefonnal, mobilbanki applikációs jóváhagyással is fizethetnek januártól egyes Príma üzletekben az önkiszolgáló kasszáknál a vásárlók, ezzel bővítve az elérhető fizetési megoldások körét. A qvik egy hazai fejlesztésű mobilfizetési megoldás, amely minden lakossági ügyfél számára ingyenesen elérhető. A szolgálatatás minden hazai mobilbanki applikációval rendelkező ügyfél zsebében ott lapul 2024 szeptember 1. óta, így a vásárlóknak már nem kell további mobilalkalmazást letölteni a qvik fizetés használatához.

Hogyan történik a fizetés?

  1. qvik – azonnali fizetés

A megszokott módon a vásárló beolvassa a termékeket az önkiszolgáló kasszánál és fizetésként a qvik azonnali fizetési megoldást választja a felkínált lehetőségek közül.

  1. QR kód

Mobiltelefonjával beolvassa a megjelenő QR kódot.

  1. Jóváhagyás

A telefonkészüléken megnyíló mobilbanki alkalmazással jóváhagyja a fizetés adatait.

A CBA számára nem ismeretlen terep a QR-kód alapú fizetés, mivel az üzletlánc az Azonnali Fizetési Rendszer bevezetését követően is gyorsan adaptálta az új fizetési megoldást kísérleti jelleggel. A korábbi pozitív tapasztalatokra alapozva és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) szeptemberi szabályozásának köszönhetően ugyanakkor a qvik-QR alapú fizetés új lendületet kaphat.

„A hálózatunknak nem titkolt célja, hogy a kiskereskedelmi versenyben egy innovatív szereplő legyen, nem csak az értékesített termékek tekintetében, hanem a modern és biztonságos fizetési megoldások bevezetésében. Ehhez jelent egy újabb lépést a qvik mobilfizetés bevezetése

— fogalmazott Lázár Vilmos, a CBA elnöke.

A MNB stratégiai célként tűzte ki, hogy egy hazai, gyors, biztonságos és a kereskedők számára az eddigieknél kedvezőbb árazású elektronikus fizetési megoldást hozzon létre, melynek egyik legelső szereplője idén januártól a CBA. A kereskedők egy olyan új elektronikus fizetési lehetőséget biztosíthatnak a vásárlóiknak, amely egyszerűen kezelhető és minden vásárló számára automatikusan és ingyenesen elérhető. A vásárlók egyszerűen csak beolvassák telefonjukkal a megjelenő QR-kódot, majd jóváhagyják a fizetés teljesítését, így nem csak gyors, de rendkívül biztonságos is a qvik fizetési folyamat.

Az Magyar Nemzeti Bank nagy örömmel fogadta már 2024 szeptemberében, hogy a Raiffeisen Bank elsők között indult el a qvik elfogadói szolgáltatás bevezetésével. A kiskereskedelmi üzletlánc mellett a Raiffeisen Bank már számos további kisebb kereskedelmi egységben tette lehetővé a qvik fizetést, amelyekben folyamatosan emelkedik a tranzakciók száma. Különösen nagy hangsúlyt fektet nem csak az integrált kasszarendszerekbe történő megoldásokra, kooperációban a Laurel Kft-vel, valamint saját fejlesztésű Scan&Go mobilfizetési alkalmazásra is, amely a kisebb szereplőknek lehet kiváló elfogadói megoldás.

A vásárlóknak és a kereskedőknek is előnyös és nemzetstratégiai szempontból is lényeges technológia terén hazánk úttörő szerepet tölt be Európában, de a közeljövőben várhatóan uniós szinten kötelezővé válik a qvik szolgáltatás.

„A Laurel több mint három évtizedes története során mindig is élen járt az új kereskedői fizetési megoldások bevezetésében, és ez nincs másként a 2022-ben elindult Azonnali Fizetési Rendszer (AFR) 1.0 továbbfejlesztett változatának tekinthető qvik esetén sem”

– kezdi a részletek ismertetését a cég ügyvezetője, Bessenyei Attila. 

A qvik a CBA L&F Kft. égisze alá tartozó, a Budapest IV. kerületében lévő Munkásotthon utcai Príma üzletben debütált, és eleinte a hazai tulajdonú üzletlánc 9 egységében lesz elérhető. Mindez egy teljesen új, minden más fizetési rendszertől független technológia, amelyhez vevői oldalon egy magyar bankszámlára és mobilbank-alkalmazásra van szükség, míg a kereskedőnek egy a fizetési tranzakciót kezelő szolgáltatót kell bevonnia a folyamatba. Ilyen téren fontos fejlemény, hogy a kiadás alatt lévő PSR EU-szabályozás többek között ezt a fizetési rendszert is kötelezővé teszi az Unió területén működő bankok, fizetési szolgáltatók számára.

A qvik elfogadói szolgáltatások esetében az MNB bátorít minden kiskereskedőt, hogy kövesse a CBA példáját, és vezesse be ezt a hazai, biztonságos és kedvező díjszabású fizetési megoldást az üzleteiben vagy webáruházaiban. A kiskereskedők és vállalkozók további információkat az MNB hivatalos honlapján, az alábbi linken kaphatnak: https://mnb.hu/qvik/vallalkozoknak.

Kapcsolódó cikkeink