Még szélesebb körben figyeli az élelmiszerárakat az
Az Agárközgazdasági Intézet (AKI) Piaci Árinformációs Rendszerének (PÁIR) fontos részét képezi az élelmiszertermékek fogyasztói árainak gyűjtése, amelyben módszertani változások történtek. Az adatgyűjtést az AKI 10 üzletláncra is kiterjesztette (mégpedig: Tesco, Auchan, INTERSPAR, SPAR, Penny, Lidl, CBA, Coop (Szuper), Reál, CBA Príma), valamint néhány termék esetében (pl. tej, finomliszt, napraforgó-étolaj) megkülönböztetik a saját márkás és a gyártói márkás termékeket. Számos élelmiszertermék esetén 2021. január 1-től rendelkezésre állnak a kiskereskedelmi beszerzési árak is.
Az árfelmérés ideje minden héten hétfő-kedd, az adatbázis zárása pedig pénteken történik. A heti eredmények Power BI ábrán minden szombat reggelén kerülnek fel az AKI weboldalára. //
Kapcsolódó cikkeink
Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet be
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >