Új piacon hódít a Tokaji

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 07. 28. 00:03

A Tokaj Kereskedőház csütörtökön kezdi meg az amerikai piacra irányuló exportot, idén 250 ezer palack 2001-es aszút forgalmaznak a tengerentúlon.

A Tokaj Kereskedőház Zrt. csütörtökön kezdi exportálni a tengerentúlra 3 puttonyos aszúját, a cég borai az idén 24 országban találnak piacra – közölte Kiss István, a társaság vezérigazgatója.
Elmondta: a pénzügyi-gazdasági válság ellenére dinamikusan nő a kizárólag állami tulajdonban lévő Tokaj Kereskedőház exportja, az évente átlagosan értékesített 7 millió palack borból 3 millió jut külpiacra, ebből 2,5 millió a kelet-európai országokba.
Kiss István közölte: a cég és az amerikai Costco üzletlánc megállapodása alapján az idén 250 ezer palack 2001-es évjáratú, díszdobozos csomagolású, 3 puttonyos aszút forgalmaznak a tengerentúlon.
A vezérigazgató – akit a július eleji rendkívüli közgyűlésen az állami tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. megerősített posztján – elmondta: boraik 60 százaléka belföldön, 40 százaléka külföldön talál vevőre. Tavaly mintegy 10 százalékkal, 3,2 milliárd forintra csökkent a társaság árbevétele, elsősorban a nehezedő gazdasági körülmények miatt.
A belföldi eladások estek vissza 15 százalékkal, az export pedig 8 százalékkal haladta meg a megelőző évit. Az idén a tavalyihoz hasonló árbevétellel, és mintegy 55 ezer hektoliter bort értékesítésével számol a cég.
A magyar borpiac egyik legnagyobb problémájának a pincészetek közötti összefogás hiányát, a megfelelő minőség és mennyiség produkálását nevezte a vezérigazgató.
Marcinkó Ferenc, a cég termelési és műszaki igazgatója a sajtótájékoztatón azt mondta, hogy az idei év rendkívüli csapadékos, egyben kánikulai időjárása nem kedvez a szőlőnek, a borvidéken várhatóan a tavalyinál mintegy 30 százalékkal kevesebb szőlő terem – írja a privatbankar.hu.




Kapcsolódó cikkeink