Új ősz, új remények
Bár helyesen úgy szoktuk mondani: „új év, új remények”, szerintem senki se akar januárig várni a változásokkal. Aki jól ismer, tudja, mindig mindennek szeretem megtalálni a jó oldalát, és bár az utóbbi időszaknak, most már inkább éveknek a közös jellemzője a kiszámíthatatlanság és bizonytalanság, nehéz pozitívumot találni. Én mégis azt mondom, a bizonytalanságban is van jó! Mégpedig a remény. Amíg bizonytalanok vagyunk, reménykedhetünk a pozitív változásban, hiszen sem tudjuk, hogy ami jön, jobb vagy rosszabb lesz-e…
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
Az idei Business Days konferencia 5 napján arról fogunk beszélni, hogy az elmúlt egy évben mi minden történt. De persze igazából a már sokszor a hátunk mögött tudott és most újra fellángolni tűnő COVID-jelenség hagyatékaitól nem tudunk eltekinteni, hiszen a „nem tudjuk, mi lesz ősszel” szinte már hagyományos második félévi mondatunk ilyentájt. És most megint itt tartunk.
A HoReCa-piacon sok változás történt: új szabályozások, a Budapest–vidék felcserélődött ellentéte, a még jobban kettészakadt vendégkör, a sok vendég távolmaradása főleg vidéken számos üzleti nehézséget okoz, és a munkaerőkérdés sem lett sokkal jobb … De van számos egyéb téma is, amivel foglalkoznunk kell e körben a konferencián.
A beszállítók és kereskedők aktuális küzdelme a keresletcsökkenés, amelynek persze az apadó pénztárcák és az árak emelkedésének ellentétes mozgása nyújt stabil alapot. Az infláció csökkentésére tett intézkedések üdvözlendők, de ettől az árak jelentős és tartós csökkenése nem várható, hiszen ahhoz az árak összetevőinek csökkentése lenne elsődleges, és nyilván az infláció csökkenése csak az áremelkedés ütemének lassulását jelenti a polcokon. Persze az árfigyelő rendszer bevezetéséről és az általa generált árcsökkentő versenyről már vannak tapasztalatok, de jelenleg a vásárlások visszarendeződését eredményező hatására valószínűleg később is hiába várunk – mert ahhoz más tényezők kellenek.
Hogy kinél mi a fókusz manapság, miközben már mindenki a jövő évet tervezi, és pár hét múlva indulnak a tervprezentációk is a 2024. évre – egyértelműen, sokaknál az EPR és DRS. A fenntartható működés és a kommunikáció egyértelműen vásárlói és fogyasztói elvárás, de ezek az új szabályok egészen más oldalról kényszerítenek ki változásokat, és nyúlnak bele a költségszerkezetbe.
Fejlődni kell, beruházni kell, innoválni kell, bővülni kell, változni kell, versenyezni kell – ezt tudjuk, főleg az FMCG-piacon. De mindennek a tervezett és végső megvalósulása egy folyamatosan változó piaci környezetben kiszámíthatatlanul bizonytalan. Ahogy a mi hajóflottánk hajóinak mozgása a bizonytalan időjárásban, bizonytalan vizeken. De a remény, hogy stabil szárazföldet találunk újra, mindig velünk van – úgyhogy meg is találjuk.
Várunk mindenkit a Business Days konferencia idei 5 napjára, szeptember 25–29. között, Tapolcára a Hunguest Hotel Pelionba! További program e lapszámunk 22–25. oldalán, illetve a businessdays.hu oldalon található.
Üdvözlettel:Hermann Zsuzsanna, főszerkesztő
Kapcsolódó cikkeink
Problémák és megoldások
Az MVI a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai Tanácsadó Testületének kérésére összeállította…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Drágább, mint az életed
Talán az a legkevésbé érdekes kérdés, mi is történt valójában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >