Új ostyagyártási technológiát vezetnek be Rétságon
Kétmilliárd forintos beruházásban hoz létre ostyaüzemet Rétságon a dunakeszi székhelyű Urbán és Urbán Kft.; az új telephelyen olyan technológiát vezetnek be, amellyel lehetővé válik az egészséges életmódot szolgáló és diabetikus termékek gyártása is – a cég erről közleményben tájékoztatta az MTI-t csütörtökön.
A harmincéves múltra visszatekintő Urbán és Urbán Kft. 995,8 millió forintos vissza nem térítendő támogatást nyert a beruházáshoz a Gazdasági Operatív Program (GOP) technológiai innovációt támogató pályázatán.
Mint írják, a fejlesztés célja, hogy a cég új ostyagyártási technológiát vezessen be, és ezzel erősítse meg piaci pozícióját a magyar és közép-európai édességpiacon.
A Magyarországon nápolyi és puszedli termékeiről ismert Urbán és Urbán Kft. kinőtte dunakeszi telepét, és Rétságon, a volt TDK-üzem több éve kihasználatlan, de jó állapotú épületében találta meg az ideális fejlesztési helyszínt innovációs projektjéhez.
A cég hazánkban még nem alkalmazott, egyedi technológiát telepít Nógrádba, amellyel – párhuzamosan megvalósuló termékfejlesztésnek köszönhetően – lehetővé válik az egészséges életmódot szolgáló, diabetikus, illetve élettanilag fontos anyagokkal dúsított termékek gyártása is.
Az új üzemben a tervek szerint év végén kezdik meg a gyártást, kezdetekben legalább tíz ember dolgozik majd Rétságon.
Az évi hatmilliárd forintos árbevétellel működő, 51 embert foglalkoztató cég 70-féle saját terméke mellett bérgyártásban is előállít kekszeket, ostyákat, mézes puszedliket és sajtos tallérokat, utóbbi három termékben piacvezetők Magyarországon.
Termékeik 95 százalékát hazai piacon értékesítik, emellett Szlovákiába, Romániába és Németországba exportálnak.
Az Urbán és Urbán Kft. 2013-ban 23 millió forintos nyereséget ért el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >