Új Nielsen-szolgáltatás a bolti eladásösztönzés sikeréhez

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 04. 05. 08:00

Hogyan valósul meg a vásárláshelyi eladásösztönző programom a boltokban? A kereskedő kitette-e a displayt másodlagos kihelyezés gyanánt úgy, ahogyan megállapodtunk és ahogyan fizetek érte? A legjobban milyen eladótéri aktivitásmix valószínűsíti új termékem bevezetésének sikerét? Ezek és más hasonló taktikai, illetve stratégiai kérdések ösztönzik a gyártókat arra, hogy információkat kapjanak termékeik szerepléséről az eladótérben.A növekvő igények kielégítése érdekében a Nielsen új szolgáltatást tervez: „Store Observation Service” néven kínálja in-store kutatásainak összefoglalását a közeljövőben.

Csapataink harcban állnak
Az üzlet eladóterében születő vásárlói döntéseket befolyásoló legfontosabb négy tényező közül három is az in-store marketingtől függ. (Már az üzletbe való belépés előtt formálódik a vevő döntésének tudatossága. Ezek elemei lehetnek például a márka iránti lojalitás, vagy éppenséggel a szórólapokból nyert információ.)
Első helyen említendő a disztribúció, az áru elérhetősége a polcon. Itt a valós helyzet feltárása az instore mérések egyik fontos eleme. De idetartozik a termék megjelenése is, a kereskedő és a gyártó közti megállapodásnak megfelelően. Harmadik fontos tényező az árazás: az ár jelzése, ahogyan azt a fogyasztó érzékeli.
Mindez a BTL területe: ott küzdenek az értékesítési csapatok a lehető legjobb eredményekért. Aktivitásukat figyeli a Nielsen, a sikeresség mértékét pedig prezentálja az ügyfeleinek.

Jelentés a promóció hatékonyságáról
A fentieken túl a Nielsen célja, hogy a kutatásain keresztül kövesse a promóciók lebonyolítását, és megállapítsa hatékonyságukat.
Mit értünk egy promóció hatékonyságán? Legelsősorban azt, hogy az adott időszakban mennyit lehetett volna eladni promóció nélkül, és mekkora lett a promóciós növekmény.
A hatékonyság mérése mind a ráfordítások ésszerűsítése, mind a megtérülés optimalizálása szempontjából nélkülözhetetlen a trade marketingesek számára. A hatékonyságról szóló jelentés tartalmazza többek között az adott termék piaci részesedésének változását mennyiségben és értékben. Választ ad arra a kérdésre is, hogy mennyire „árrugalmas” egy termék.
Az eredmények felhasználási köre bővíthető. Többek között a kategóriamenedzsment projektek tervezésénél is lehet rájuk támaszkodni, továbbá hozzájárulhatnak az értékesítési problémák megoldásához is.

Kapcsolódó cikkeink