Új naperőművet helyez üzembe az Arla Foods Lengyelországban
Az Arla Foods bejelentése szerint új naperőművet nyit Lengyelországban, amely várhatóan 1620 MWh energiát termel majd évente.
A dán-svéd multinacionális szövetkezet úgy véli, hogy ezzel biztosíthatja az üzletmenet folytonosságát egy olyan területen, ahol gyakoriak az áramkimaradások, miközben megújuló energiaforrást hoz létre egy egyébként magas szén-dioxid-tényezővel rendelkező energiahálózatban. Az új naperőmű a telephely teljes energiaszükségletének mintegy 85%-át fedezi majd, és képes lesz további 2,6 MWh-t akkumulátorban tárolni.
Az Arla Foods szerint a létesítmény részben éjszaka is képes lesz ellátni a telephelyet energiával.
Az Arla Foods lengyelországi átcsomagoló üzemében dolgozó 98 alkalmazottnak rendszeresen okoztak problémát az áramkimaradások és feszültségingadozások. A cég szerint az ukrajnai háború és az azt követő energiaellátási hiány kihangsúlyozta, hogy jobb és fenntarthatóbb megoldásra van szükség.
A vállalat hozzátette, hogy még ha lenne is mód a lengyel energiahálózat stabilabb áramellátásának biztosítására, a villamosenergia-kábeleken keresztül futó wattmennyiség nem lenne pozitív hatással a szén-dioxid-kibocsátásra.
A lengyel energiahálózat szénre támaszkodik, és a megawattonként előállított 1,02 tonna CO2e-vel a szén-dioxid-tényező jelentősen magasabb, mint az Arla Foods más európai működési piacain.
Saját naperőművének telepítésével a vállalat állítása szerint évente 1645 tonnával képes csökkenteni a kibocsátást.
Kapcsolódó cikkeink
Elkészült a Mondi varsói üzemének 90 millió eurós felújításával
A fenntartható csomagolás és papírgyártás globális vezetője, a Mondi, 90…
Tovább olvasom >Több mint 25 millió eurót invesztál a DS Smith a lengyelországi termelésbe
A DS Smith csomagolóipari vállalat több mint 25 millió eurót…
Tovább olvasom >Növényi alapú Lurpak az Egyesült Királyságban és Dániában
Az Arla Foods multinacionális szövetkezet a Lurpak vaj növényi alapú…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >