Új, modern malmot épített a Gyermelyi
6,5 milliárd forintot meghaladó beruházással épített új malmot a Gyermelyi Zrt. A malomiparban is meghatározó vállalkozás új üzeme napi 300 tonna lágybúza őrlésére alkalmas. A saját tésztagyár és a magyar partnerek ellátása mellett a külföldi ipari és kereskedelmi vevők kiszolgálása is cél a Gyermelyi lisztek értékesítésében.
A most megvalósított beruházás révén a Gyermelyi Zrt. búzaőrlési kapacitása napi 800 tonnára emelkedik, mely egy telephelyen belül a legnagyobbnak számít Magyarországon. A Gyermelyi eddig is két korszerű, jól kihasznált malommal rendelkezett, amelyek az elmúlt évben több mint 150 000 tonna gabonát őröltek.
A beruházásnak köszönhetően további évi 90 000 tonnával fog emelkedni a vállalat őrlési kapacitása, ami lehetővé teszi a növekvő kereskedelmi igények biztos kiszolgálását és az expanzió folytatását. A termelés növekedése mellett az üzem helyet ad jövőbeni új technológiák bevezetésének is, ami hosszú távon a kínálat bővülését is támogatja. A beépítésre került legmodernebb technológia üzembiztos, higiénikus, az őrlést számítógépes rendszer felügyeli, és a hatékony légtisztító berendezéseknek köszönhetően a malom környezetterhelése is minimálás. Az új üzem energiafelhasználás szempontjából is a leghatékonyabbak közé tartozik, ezzel teremtve további versenyképesség-javulást a Gyermelyi számára.
A 6,5 milliárd Ft összértéket meghaladó beruházáshoz a Nagyvállalati Beruházási Támogatási program keretében 1,7 milliárd Ft vissza nem térítendő állami forrást kapott a vállalat. A több mint 500 főt foglalkoztató vállalatcsoport a beruházással tovább bővítette dolgozói létszámát is.
Vendégségben a Gyermelyinél
A Gyermelyi Zrt. az elmúlt évtizedek alatt következetes üzletpolitikájával, folyamatos beruházásaival és kiváló minőségű termékeivel elismertséget szerzett a hazai fogyasztók körében. Főbb termékeivel piacvezető, ezzel meghatározó pozícióval bíró szereplője a magyar piacnak. Az elmúlt években pedig dinamikusan bővítette exporttevékenységét.
Az őrlési kapacitás további növekedésével bővül a hazai integráció is, így a cég még több magyar búzatermelő partnernek nyújt kiszámítható, korrekt együttműködést és biztos felvevőpiacot.
A Gyermelyi Vállalatcsoport piacvezető Magyarországon a tésztagyártásban és a tojástermelésben is. Farmjain jelenleg évente 140 millió darab tojást termel, melynek egy részét héjas tojásként értékesíti, a többit pedig friss tojásként a tésztagyárban használja fel. Az üzemben – a gyártott termékek összetételétől függően – naponta akár 700 000 darab friss tojást is felhasznál, melyből napi hárommillió adag tészta készül.
Kevesen tudják, hogy a vállalatcsoport termékei előállítására egy teljesen zárt vertikális integrációt működtet, mely európai szinten is egyedülálló. Ez jelentős mennyiségi és minőségi biztonságot jelent a Gyermelyi termékek esetében.
A kiváló minőségű élelmiszert gyártó Gyermelyi Vállalatcsoport külön értéke, hogy mindmáig teljes egészében magyar magántulajdonban van. A tulajdonosok zömében Gyermelyhez kötődő magánszemélyek, sokan közülük ma is aktív dolgozók vagy vezetők a cégnél.
Folyamatos modernizáció
A cégcsoport az elmúlt öt évben több mint 22 milliárd forintot fordított beruházásokra, csak tavaly több mint 6,6 milliárd forintot szánt fejlesztésekre. A malom megépítését egy új beruházás követi. A megnövekedett felhasználás miatt növelni kell a gabonatároló kapacitást, és már megkezdődött az a közel 3 milliárd forintos fejlesztés, melynek keretében nyárra további 40 000 tonnányi korszerű, gabona be- és kitárolására alkalmas rendszer létesül. Ezen felül egy új, 140 000 férőhelyes tojóól kerül a közeljövőben átadásra.
A Gyermelyi Vállalatcsoport mind a hazai élelmiszeripari hagyományokat, mind pedig üzleti modelljét tekintve igazi magyar sikertörténet. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Forrásban a tésztapiac
Gyors reakciókat kívánnak a piaci szereplőktől a tésztapiac eseményei. Nemcsak…
Tovább olvasom >Hódító úton az exportpiacokért
A magyar malomipar jelentős kihívásokkal néz szembe, de az ágazat…
Tovább olvasom >Az élelmiszer-ellátás nemzetstratégiai kérdés
Az elmúlt évek válsághelyzeti megmutatták, hogy az élelmiszer-ellátás, az élelmezési…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >